FÅ VAKSINE ELLER COVID

Categories Hverdagen

beige kjole

Jeg leste i dag at en ekspert professor fra Oslo uttalte seg og “spådde” fremtiden til oss som av ulike årsaker ikke kunne ta vaksine. Jeg ble veldig redd ærlig talt fordi at hun uttalte så kategorisk at alle som ikke tok vaksine kommer til å få covid-19 med alle dens varianter.
Jeg vil ikke ha covid, men jeg kan ikke ta vaksine heller. Så jeg er veldig redd for at professorer uttaler seg slik. Hva med de som ikke kan ta vaksine av helseårsaker? Er de idømte da? Fordi at de tåler hverken covid eller vaksine?
Jeg tror jeg bare fortsetter med å holde avstand og bruke munnbind på jobb hvor jeg må være nær til folk. Selv om det er ikke munnbind krav lenger.

Hva med dere?

 

signature lena

12 kommentarer

12 thoughts on “FÅ VAKSINE ELLER COVID

  1. Det var en fin “skremmeartikkel.” Men artikkelen er nok virkningsfull for å få flere til å ta vaksine 😉 Skjønner du ble litt tankefull. Selv er jeg nok blant de siste som får tilbud om vaksine i aldersgruppen. Det blir jo litt forsket på ett alternativ til vaksine, en medisin. Man vet uansett lite.. Selv de som tar vaksine kan i teorien bli smittet om viruset muterer fire ganger og vaksinen ikke er effektiv på den varianten.. Ikke for å skremme den veien. Men den artikkel den ref til..Man kan ikke vite.. Men ja, forstår dilemmaet. <3

      1. Håper det går fint <3 De som ikke kan ta må vel bare være litt mer forsiktige. Jeg synest slike artikler du ref til er litt dumme, for sikkert flere i din situasjon som kan bli skremt av det. Vet ikke hvorfor du ikke kan ta vaksine. Men du er nok ikke alene om det, og virker ikke som det er noe fokus på det. Klem

  2. Vet du, for det første, så tror jeg man bør ta disse ekspertuttalelsene med ei klype salt. Om alle disse professorer og eksperter hadde hatt rett i alle sine mørke profetier, så ville vi vært stein daue alle mann! Om ikke vi fikk kreft av tannkrem, så ville vi fått det av epler, kneipbrød, melk.. – Eller var det sjokomelk, liksom..
    – For det andre, så er tallenes tale klare; Dersom du skulle bli smittet av C19, er overlevelsesprosenten for de REGISTRERTE tilfeller på svimlende 99,998% i vår aldersgruppe! (- Og dersom man også hadde kunnet iberegne de mange uregistrerte tilfeller, ville jo dette tallet steget ytterligere).
    Bare sånn for å illustrere hvor liten sjanse det er for å stryke med av dette her, så er den tilsvarende den for av du skal ende dine dager etter å ha blitt truffet av et lynnedslag i knollen!
    – Også har vi jo denne skremselspropagandaen med disse som forblir svekket etter å ha hatt smitten, osv. – Vel.. Det samme skjer under hver eneste influensaepidemi, bare at da har de ikke nyhetetes interesse! Herregud, min egen samboer er selve skrekkeksemplet på at det i ett og annet uber-sjeldent tilfelle forekommer at et tilsynelatende bagatellmessig virus går bananas og angriper på en måte som er fullstendig off base fra normen! I hans tilfelle, gikk nemlig hva som skulle gitt en lettere halsbetennelse rett i angrep på hjertet, slik at han hadde både et og to bein i graven!
    Så forsøk ikke å la fremstillingene av dette viruset gå inn på deg. Å gå rundt med angst grunnet nyhetsformidlernes skrekkformuleringer, er garantert en større risiko for helsen din enn C19 😉

  3. Så fin til deg den drakten men som de sier , alt kler den smukke…:) ser av forrige innlegg at du er av de som ikke kan ta vaksine… slike ekspertuttalelser er nok myntet på de som kan ta men ikke vil og ikke bekymre deg over det. Jeg er veldig glad heg har fåt time så jeg etter vaksinasjonen kan få holde mitt helt nye barnebarn på bare 2 uker…

  4. Avstand og god hygiene, D vitaminer og C vitaminer og litt sink. Masken kastet jeg for lenge siden. I alle land hvor maske har blitt påbudt har tallene steget rett til værs rett etter. Er mer bekymra for Salmonella. Vær glad og fornuftig, det styrker immunforsvaret 😜❤️

  5. Jeg er fullvaksinert, men er bekymret for sønnen min på ett som ikke kan ta vaksine, dersom alle smitteverntiltak blir skrotet til høsten. Hjelper lite at jeg er vaksinert så lenge han skal være med andre barn i barnehagen. Håper i det minste at de barnhageansatte rekker å bli fullvaksinert til barnehagestart. Jeg kommer til å fortsette med å være forsiktig, men så lenge samfunnet rundt oss ikke er det, vil det ha begrenset effekt. Med mindre man isolerer seg helt da, men det har jeg ikke lyst til med et lite barn, er redd det kan skade den sosiale utviklingen. Vanskelig dilemma. Alle barna som enten har vært dødssyke eller fått langtidsvirkninger, bekymrer meg. Det nytter lite å bekymre seg for ting man ikke får gjort noe med, men jeg ser det som min plikt som mor å gjøre det jeg kan for å beskytte barnet mitt. Hadde jeg ikke hatt barn, ville jeg ikke vært så bekymret for min egen del. Dvs. at jeg ikke er redd for å dø, men long covid vil jeg heller ikke ha nå som jeg har ansvar for et barn som er helt avhengig av meg. Derfor tok jeg vaksinen, samtidig som jeg fortsetter med utelukkende å møte folk ute og unngår serveringssteder, store arrangementer og kollektivtrafikk inntil vi vet litt mer om dette viruset. Syns det er for tidlig å slappe av allerede nå, er redd regjeringen er mest opptatt av valget og derfor kvier seg for å ha flere restriksjoner, selv om smitten stiger i Storbritannia. WHOs europeiske smittevernsjef har advart europeere mot å reise i sommer og har bedt folk om å ta personlig ansvar når ikke myndighetene gjør det og holde seg hjemme en stund til.

    1. man kan få alvorlige bivirkninger av vaksine også. det er å velge mellom pest eller kolera. Bare gi vitaminer til ungen og sørg for godt immunforsvar. Han er nå blitt ett år, så fort tiden går!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.