ENDELIG NORMALVEKTIG

Categories Hverdagen

suchka

For en måned siden begynte jeg på ny medisin mot IBS som jeg plages med. IBS står for irritabel tarm sykdom og gjorde at jeg ikke klarte å holde på maten som jeg spiste, samt at jeg ikke fikk i meg nok vitaminer og mineraler.
I alle år lå jeg ca på 17% på BMI og var undervektig. Men siden jeg startet på denne medisin la jeg på meg hele 5 kilo. Nå veier jeg 56 og er ikke undervektig lenger. Det er litt rart at det skjedde så raskt- bare på under en måned. Nå ser jeg at jeg bør passe på kostholdet for å både holde på vekta og ikke bli for tung.
Men det er utrolig hvor mye effekt den skulle hatt. Gleder meg til å være “normal” altså.
signature lena
8 kommentarer

8 thoughts on “ENDELIG NORMALVEKTIG

  1. Flott at du har funnet en løsning på problemet ditt, det unner e deg og alle.
    Men en ting e synes e så dumt e denne bmi skalen som rekner kun vekt! Den tar ikkje høyde for om du trener mye og har muskler for eksempel.
    Pluss dette med normalvekt! Hva er normalt å veie for deg trenger ikkje være normalt for andre. Men ved å skrive at en er normal ved den og den kiloen, kan enkelte bli påvirket i feil rettning.
    Skulle heller ønske at du kunne skrive noe sånn sol at du har gått opp i vekt og kroppen begynner å nærme seg der min kropp trenger å være.
    Nå skrive kilo og hvor lite eller mye en veier, kan også være uheldig for så mange å lese.
    Men unner deg alt godt med å finne løsningene som passer for deg og din kroppen og lykke te videre med jobben du gjør for å vinne over ibs.

    1. Takk. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan oppgi min vekt. Det er sunt for flere å vite at 52 kilo ved høyde 170 regnes som undervektig.

  2. Du ser flott ut:) Lurer på om legen din har anbefalt deg å gå opp i vekt, eller om du har ønsket det selv, eventuelt begge deler? Har selv litt undervekt og jobber meg opp!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.