FEM ENKLE STEG TIL POSITIVE ENDRINGER I LIVET

Categories Livet som det er
stavanger sentrum
Jeg publiserer en video per uke på min Instagram konto. Det ble ganske populært, så jeg tenkte å publisere her på bloggen også for dem som ikke har Instagram eller ikke liker video. De som ønsker å høre meg snakke og få mer informasjon er velkommen å følge meg på Instagram.
Denne artikkelen er for dere som ønsker positive endringer i livet. Det er ikke så lett og knyttet til engstelse og flere ting som kan bremse prosessen. Her er fem enkle steg som kan hjelpe deg å klare hvilke som helst endringer i livet, og de skal oppleves positivt, dette lover jeg.
Steg 1- Definer ditt mål
Det er hovedsteg som er viktig for hele prosessen. Når du vet hvor du skal og hvilke endringer du skal ha, så er det mye enklere å få dette til. Om det er flytting, eller ny gode vane, eller ny jobb, eller kjæreste. Samme det. Definer HVA DU VIL HA. Så vet du hvor du skal også.
Steg 2- Visualiser ditt mål
Jeg anbefaler å sette seg ned og finne noen bilder eller tegne hvor du skal og hva du vil oppnå. Kanskje lage noen “mood board” eller finne motiverende bilder? Fantastisk middel for å få hjernen til å se for seg hva er målet ditt og begynne å lage plan for å komme dit.
stavanger sentrum
Steg 3- Lag en plan
Etter du satt målet ditt så er det lurt å lage en plan. Det er fordel om den blir tidsbestemt. Om målet ditt er stort så lager du plan i flere etapper. Plan er alt, uten plan klarer du ikke veien. Enkelt og greit.
Steg 4- Et steg om gangen
Når du starter å gå etter planen din så er det lurt å ta et steg om gangen og ikke hoppe over flere trappetrinn. For da er det alltid en risiko for at det kan blir for vanskelig å gjennomføre planen. Del alt i små biter og kjør på!
Steg 5- Kom deg ut av komfortsone
Det er vanskelig å endre noe i livet mens man fortsetter å være i komfortsonen. Man kan ikke gjøre det samme og forvente et annet resultat. Så det er bare å puste dypt og hoppe i dette! Det er mye enklere når du allerede vet hva målet er og har en plan til og med.
Klarer du å skape endringer i livet lett? Eller liker du komfortsonen din? Eller noe midt imellom?
signature lena
4 kommentarer

4 thoughts on “FEM ENKLE STEG TIL POSITIVE ENDRINGER I LIVET

  1. Fine tips og flotte bilder 🙂 Er litt midt i mellom.. noen ting liker jeg best når det er “som vanlig”..men spennende med litt forandring også <3<3

  2. Det har vært ved å følge en slik plan, mer eller mindre at jeg til slutt fikk oppfylt drømmen om regnbuebarnet <3 Det holder ikke bare med flaks, man må sette seg et mål, planlegge og følge opp planen. Det innebar mange turer utenfor komfortsonen, men ved å tenke ett steg om gangen ble det likevel overkommelig. Jeg tror jeg klarer å lage mer endringer i livet enn gjennomsnittet fordi jeg er villig til å satse på det som er viktig for meg. Ulempen er imidlertid at det ikke alltid er jeg greier å gi slipp når jeg ikke får igjen for strevet. For selv om hardt arbeid ofte lønner seg til slutt, er det dessverre ingen regel uten unntak, og det er en stor kunst å vite når der er på tide å gi seg. Så stahet er både min store styrke og svakhet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.