FEM MORSOMME BARNDOMS-FAKTA OM TASTATURHEKS

Categories Blogg, Hverdagen
sandnes
Hei mine fantastiske lesere. Her kommer det noen fakta om deres Tastaturheks. Jeg elsker funfacts og i dag tenker jeg at det er barndomsminner og dermed funfacts som bør få plass her på bloggen.
Here we go folkens!
Jeg spiste egen tommel som femåring
Det var slik at det var sommer og vi besøkte bestemor som dyrket sine egne agurker. De var så gode og jeg var så utålmodig å spise dem at jeg orket ikke å vente. Men bestemor ville skrelle vekk overflaten på agurken og derfor tok det litt tid. Først jeg fikk agurk i handa bet jeg den med en gang og bet også tommelen min samtidig. Dette var veldig veldig vondt. Ouch!
Jeg var ei “guttejente”
Selv om du finner masse bilder av meg i prinsessekjole i mammas album, så var jeg ei guttejente. Jeg lekte bare med gutter og vi lekte krigen og skyting. Jeg hadde guttenavn “Lex” som var mannlig variant av mitt navn. Dette var veldig gøy faktisk når jeg tenker tilbake til denne tiden.
Jeg hadde edderkopper som kjæledyr
Som sagt er jeg ikke noe redd for insekter, og da jeg var barn lekte jeg masse med dem. Jeg bygget mine egne “insekt-hotell” av fyrstikk bokser, og hadde flere edderkopper levende på rommet mitt. I et glass. Til glede av min lillesøster som har innsekt fobi.
 
Jeg ble stukket av en veps
Dette skjedde en vakker dag i barnehagen da jeg stod midt på lekeplassen og plutselig følte noe rart i høyre handa mi. Så kikket jeg på den og så en veps sittende der. Jeg frøs av skrekk for jeg har hørt mange ganger fra voksne at veps er farlige dersom de stikker. Men så bet vepsen meg. Selve stikket var ikke så vondt, men så begynte handa å verke og kaoset startet. Ja. jeg fikk medisinsk hjelp.
 
Jeg spilte Heks i barneteateret
Ja, jeg tror at det var min skjebne rett og slett. Av alle roller jeg hadde fra før av. slik som Rødhette, Snøjente, Prinsesse osv. så fikk jeg Hekse rollen. Og den klarte jeg med glans!
Kan dere fortelle om deres egne morsomme fakta fra barndommen?
signatur

 

2 kommentarer

2 thoughts on “FEM MORSOMME BARNDOMS-FAKTA OM TASTATURHEKS

  1. Jeg spilte den onde stemoren i Snehvit og de syv dvergene på årsavslutningen for hele skolen i 1. klasse 😉

    Jeg ble stukket av en humle to ganger i løpet av den sommeren jeg fylte seks. Etter det fikk jeg angst for stikkende insekter.

    Jeg var aldri redd for edderkopper, for de var jo ikke farlige, men jeg syntes spindelvev var skikkelig ekkelt å ta på, selv om det var fascinerende å se på.

    Jeg sugde på tommelen så lenge at favorittommelen var smalere enn den andre i mange år.

    Jeg prøvde iherdig å bli guttejente, for det var kult, men jeg lyktes aldri.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.