FEM PÅSKE FUNFACTS OM MEG

Categories Blogg, Hverdagen
Påske
Kjole fra Na-Kd
Ok, her er funfacts som gjelder påske.
Jeg spiste min egen finger på en påskeaften da jeg var fem
Som liten var jeg veldig glad i frisk agurk så da bestemor ga den til meg på påsketur da jeg var fem skyndet jeg meg å spise den så kjapt at jeg bet meg selv i fingeren.
Jeg gikk utrolig sakte på ski
Jeg var alltid den siste og ifølge de som observerte gikk jeg så sakte at det virket som om det var slow motion film.
Ja, jeg slikket jernstang og satt fast med tunga på en kald påsketur
Ingen kommentarer.
Jeg fikk aldri påskeegg som liten 
Da det finnes ikke slik tradisjon i hjemlandet mitt. Bra jeg kan kompensere for dette nå i Norge.
Jeg ville kose med en kylling i bygda til farmor og ble angrepet
Høna var bokstavelig talt gal. Nå liker jeg ikke noe særlig pynt med kyllinger, men små søte kyllinger går greit.
Noen påskefunfacts fra dere?
signatur
2 kommentarer

2 thoughts on “FEM PÅSKE FUNFACTS OM MEG

  1. I min familie var det hverken tradisjon for påskeegg, påskemarsipan eller kvikklunsj, bare ekte egg (gjerne farget) og appelsiner. Vi hadde som regel ekstra gode frokoster, slik som i julen, men ingen spesielle middager, og iallfall ikke fokus på lam. Derimot var påsken familietid, første vårtegn og kos, for ikke å snakke om skolefri – det siste var i grunnen det beste av alt. Derimot hatet jeg skiturer (unntatt rastepausen som var altfor kort) og var heller aldri noe særlig fan av hyttetur i påsken. Det var fint å lese bok, spille kort/spill eller kose seg foran peisen på hytta, men mesteparten av tiden gikk med på å gå på ski. Dessuten kunne jeg spare meg for utedo og vann av smeltet snø.

    Som voksen har jeg laget meg min egen drømmepåske, og det er bypåske med kino, uteservering og fest med venner, samt å ha mesteparten av byen for meg selv fordi alle de andre har dratt av gårde. I år sitter jeg igjen med påskekrim og god mat, men det går også helt fint. Ingen grunn til å dra på fjellet og oppsøke snø når vårsola endelig har kommet. God påske!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.