FOR «PERFEKT» FOR Å VÆRE LYKKELIG?

Categories Hverdagen

 

I går leste jeg kommentaren til artikkelen min. Jeg slapp den ikke til, fordi jeg lovet meg selv og dere å ikke slippe til kommentarer som jeg ikke vil se her.

Kommentaren var til denne artikkelen og påpekte at jeg skriver om å gi slipp på perfeksjonisme, men illustrerer artikkelen med “perfekt bilde”. Vel, for det første er bildet ikke perfekt i mine øyne, for det andre kan man være “for perfekt” for å være troverdig som lykkelig og anti-perfeksjonist?

Perfeksjonisme handler ikke om et ønske om å ta gode bilder, levere bra kvalitet eller se bra ut. Dette handler om å ikke være fornøyd med det man gjør og strebe etter “idealet” som er uoppnåelig. Dette er jeg ferdig med (takk og pris). Utrolig nok så ble jeg mer harmonisk med tanke på bildene mine og får mer gode kommentarer på dem akkurat etter jeg sluttet å plage meg selv med å prøve å shoote “perfekte” bilder, og heller ta gode bilder og kose meg i prosessen.

Så igjen, jeg hater Janteloven og denne bloggen er anti-Janteloven. Dette betyr at jeg skal være meg selv her, selv om dette kanskje ikke passer inn i norske standarter eller samfunnsforventninger.

Jeg elsker vakre bilder, pene mennesker, fine klær, pyntet mat. Dette er MEG.

Jeg gidder ikke være noe annet enn meg selv, for å bli likt eller virke troverdig.

Sånn er jeg og sånn er det. Takk til dere som forstår, følger og heier på <3

Klem fra meg,

signature lena

 

2 kommentarer

2 thoughts on “FOR «PERFEKT» FOR Å VÆRE LYKKELIG?

  1. Ah herregud, hvorfor kunne h*n ikke kommet til meg med den der istedet!? Jeg tok faktisk meg selv i å sitte og flire for meg selv i det svaret jeg skulle gitt henne skrev seg selv i hodet før jeg i det hele tatt hadde lest ferdig innlegget! Jeg syntes jo disse trollene er drittmorsomme, og det der er intet mindre enn drømmetrollet for min del *hehe*..
    Basically, ville jeg selvsagt først og fremst takket for komplimentet (for h*n sier jo vitterlig at bildene dine er intet mindre enn perfekt, og det er jo pokker til kompliment, spør du meg!) Dernest, ville en måttet anerkjenne at ‘perfeksjon’ er et relativt begrep, i den betydning at folk opererer med ulike ‘målestokker’, slik at en derav legger ulike standarder til grunn. Hva som representerer perfeksjon for deg- og ditt liv, tilsvarer åpenbart ikke de kravene jeg stiller for at det kan være snakk om perfeksjon for meg og mitt liv. Etter å ha anerkjent de faktiske forhold i så måte, er det på sin plass å ta selvkritikk for at du ikke presiserte at du la din egen standard for perfeksjon til grunn i det respektive innlegget, og beklage de misforståelser som så har avstedkommet dette her. Avslutningsvis, ville jeg så takket vedkommende for å ha gjort meg oppmerksom på fadesen, slik at innsats kan legges i å få begått plenty av tilsvarende ‘fadeser’ i fremtiden 😛 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.