HATET AV ALLE?

Categories Livet som det er

lenalykke

 

I dag satt jeg og reflekterte over det faktum at det er så mye hat i verden og spesielt i Europa akkurat nå. Men går det egentlig an å bli hatet av absolutt alle? Selv om du kanskje er verdens verste menneske? Jeg tenker at det er umulig. Uansett hvor slem du måtte være så finnes det faktisk folk som støtter deg og heier på deg.

 

Tenk på alle disse seriemordere, despoter og slemme folk her i verden. De som gjør så mye ondt, men det finnes faktisk flere som støtter dem og flere som er glade i dem. Kanskje er det noe ide, eller “den mørke” karisma, eller rett og slett at folka fikk se et annet side ved person. Men det er fakta at det alltid finnes dem som liker deg.

 

Samme gjelder det motsatte. Du kan umulig bli elsket av absolutt alle. Uansett hvor blid og snill du er, eller vakker, eller karismatisk, så finnes det folk som kommer til å mislike deg. Ofte uten åpenbare grunner.

 

Nå som jeg fant dette ut så er det mye lettere å se på verden faktisk. Om noen ikke liker meg så er dette helt naturlig fordi at man umulig kan være likt av absolutt alle, om noen liker meg så er dette også naturlig, uansett hvordan jeg er. Noen og faktisk flere liker meg akkurat som jeg er. Det handler bare om å omgås riktige folk.

 

Hva tenker dere om dette?

 

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “HATET AV ALLE?

  1. Ingen kan bli hatet av alle, men blir man hatet av noen kan det lett føles som om alle harer en.. ‘hat’ er et veldig sterkt ord.. elske/hate..

  2. Anbefaler Extremely Wicked, Shockingly Evil And Vile på Netflix.
    Dette er en film som følger seriemorderen Ted Bundy. Det som jeg liker med den, er at det viser hvor flink han var til å vinne folk over.
    Jeg er overgreps-utsatt, og merker det at veldig mange tror at man merker det på slike mennesker som er utøver vold, alle typer overgrep, omsorgssvikt, osv.
    Faktum er at veldig mange av disse menneskene er veldig sjarmerende og dermed maskerer overgrepene. Ted Bundy ble beundret og elsket av mange der ute, fordi han var så sjarmerende, smart og morsom.
    De fleste «slemme» mennesker er ikke disse som gjemmer seg bak en busk, de er vanlige mennesker. Og mange av disse menneskene er psykopater og har en enorm evne til å trekke folk til seg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.