HVA FEILER DET FOLK?

Categories Hverdagen

 

I går var ikke dagen fin. Derfor klarte jeg faktisk ikke å vlogge eller blogge, eller gjøre noe annet.

Midt på natta våknet jeg til urolig beskjed på Telegram (det er russisk type messenger) om at det skjer militær opprør i hjemlandet. Dette var også i Rostov- byen som er ganske nært der foreldrene mine bor.

Jeg ble utrolig utrolig redd for mine. Jeg så på videoer fra stedet og der var det mye eksplosjoner og skyting. Jeg løpte og ringte til mamma midt på natta.

Hele dagen var jeg så stresset at jeg skjelvet i hendene og var på do hele tiden. Jeg klarte ikke å gå ut en gang, siden magen slått seg vrang så mye.

 

 

 

Heldigvis så omgås jeg fine folk så jeg fikk mye støtte. Men jeg leste masse hatske meldinger på Facebook hos min venninne.

Selv om jeg lovet å aldri skrive her noe politisk, og det skal jeg prøver å holde meg til, men jeg må bare si ifra.

Hva feiler det dere folk som ønsker mine folk og mitt land vondt?

Det er ikke oss, vanlige folk, som startet krigen. Det er ikke oss som skyter og bomber.

Alle slags opprør og borgerkrig betyr fare for MIN familie. Det at vi er redde for dette betyr ikke at vi støtter krig. Ingen ønsker krig!

Men dette bør ikke skje på den måten.

Jeg er glad det roet seg nå, jeg var utrolig redd for min familie. Jeg er veldig stolt av mine norske venner som har nok empati for å ikke komme med spørsmål og kommentarer.

Takk til dere <3

Det er veldig tung situasjon for alle oss og tro meg jeg sover ikke rolig ei eneste natt siden det hele startet.

Klem fra meg <3

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “HVA FEILER DET FOLK?

  1. Hei Lena <3

    Jeg fant bloggen din for første gang i dag, og vil si at for meg virker du som en interessant og selvstendig kvinne med "bein i nesa". Jeg las innlegget ditt om janteloven og alder, som fikk meg til å scrolle videre på bloggen din. Jeg håper du ikke slutter å blogge! Selv er jeg lei av det korte formatet på instagram, og savner både å lese og skrive blogger. Og jeg har tro på at bloggens storhetstid kommer tilbake. (p.s – fulgte deg på instagram nettopp for å følge med litt mer 🙂 )

    Jeg vil også si at jeg er veldig lei meg for situasjonen for deg og familien din i Russland. Jeg blir flau på de som gir deg hat sine vegner, og beklager. Jeg håper de er trygge og har god helse, og at du har litt mer fred.

    Gode klemmer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.