HVEM PYNTER TIL JUL I OKTOBER?!

Categories Hverdagen
julekaffe
I dag våknet jeg til min artikkel ble publisert hos TV2. Jeg har lenge uttalt meg om at jeg synes ikke mye om det å pynte til jul så tidlig. Dette gjør meg lei av hele jula fordi at det er så mye mas rundt dette.
I går da jeg var på butikken oppdaget jeg at bokstavelig talt den ene butikken til venstre hadde julepynt, mens butikken til høyre var pyntet til Halloween. Dette er rene galskap i mine øyne!
julekaffe
Jeg elsker norske tradisjoner og det er ganske trist for meg å se at de brytes og denne magiske tiden er i ferd med å forsvinne.

Om du er nysgjerrig så kan du lese hele artikkelen min HER og si gjerne din mening.

signature lena
6 kommentarer

6 thoughts on “HVEM PYNTER TIL JUL I OKTOBER?!

  1. Så enig med deg.

    Jeg elsker jul og juleforberedelser, men alt til sin tid. Kan jo på en måte skjønne de som er lei jula og kaster ut juletreet 1.juledag hvis de har “hatt jul” i over en måned allerede. Men det er jo sa jula starter, så for meg er det rart at noen vekger jul en måned før tida. Aldri hørt om noen som feirer påske i februar eller St.hans rett etter 17mai, så hvorfor må de pynte til jul allerede nå?

    Jeg skiller veldig mellom jul og adventstud, som jo er tiden til å vente på jul. Vi pynter til jul noen dager før den 24, ofte siste helga før julaften. Juletreet, eller trærne (vi har et i stua og et på kjøkkenet), blir akdri pynta før lillej ulaften.

    Jeg vil ikke ha julebrus og julemarsipan og julenisser i butikkene så snart et nytt skoleår har starta, men er ingen som spør oss.

    At det gjerne er mørkt ut og kanskje litt trist værmessig på denne tida av året, går det likevel ann å gjøre noe med uten å henge opp adventslys og julelys både her og der. Man kan fylle huset med lwvende lys om en vil og det finnes mange fine lyslykter å bruke både utendørs og i vinduer. Har også sett de som henger ut reflekser i trær, som blir veldig fint for de som kjører forbi.

  2. Helt enig med deg – ingenting som er tristere enn en romjul uten juletre. Det skal få stå til 1. nyttårsdag minst. Jdg pynter fortsatt treet lille julaften, men annen julepynt syns jeg passer i hele desember og til nøds fra 1. søndag i advent.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.