HVOR LAVT SKAL VI SYNKE?

Categories Hverdagen

lenalykke styling

 

Som sagt flere ganger før, grøsser jeg av tanken på utviklingen i det norske samfunnet. I går leste jeg en til helt syk historie om ei polske dame som jobbet som renholder i Tromsø og forsynte seg med sjokolade på jobb hvor sjokoladen lå tilgjengelig for alle. Hun trodde virkelig at hun var en del av staben og at sjokoladen er også for henne. Lederen av bedriften hvor hun vasket så dette på kameraer (veldig rare leder spør du meg som spionerer på sine ansatte), så hun ble klagd inn og fikk sparken deretter.

 

Altså halo, kjære medmennesker, hvor lavt skal vi synke?

 

Skal vi gi folk sparken for å forsyne seg med sjokolade? Hva blir neste? At vi skal henrette kanskje for å stjele mat (jeg husker besta fortalte at det var slik i Sovjet), eller gi sparken for alt mulig? Det blir tøffere tider snart, med matmangel og fattigere folk. Men dette betyr ikke at vi skal klikke i vinkel. Det er viktig å være gode medmennesker. For meg er det slik at skjer det sånne ting så snakker man med ansatte i første omgang for å forklare at sjokolade er ikke for alle (dette er uting, spør du meg, og renholdere bør regnes som del av staben), så skal man se om vedkommende lærte noe av samtalen før man melder videre.

 

Jeg grøsser og kjenner ikke norsk samfunn igjen. Jeg håper vi klarer å beholde menneskelig ansikt uansett hvilke vansker vi møter i tiden fremover. Dette håper jeg virkelig på for min egen del også.

 

Hva tenker dere om saken?

 

signature lena

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “HVOR LAVT SKAL VI SYNKE?

  1. Synes det var i overkant strengt ja! Enig i at hun også burde kunne ta sjokolade. Og hvis det IKKE var sånn, så må man jo si fra da.. Hvis hun hadde tatt noe fra de ansatte, bankkort eller liknende, så hadde det vært noe annet. Men dette her er jo høl i hodet.

      1. Joda, det er jo en tilflytterby, men litt utflytting også pga skumle ukulturer. Men det positive veier mer enn negativt enda, heldigvis.. også er det jo korte avstander til alt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.