HVORFOR VELGER DU Å BO PÅ JÆREN?

Categories Hverdagen

jæren

 

Jeg må innrømme at det er flere ganger jeg har fått dette spørsmålet fra forskjellige folk. Jæren selv passer ikke helt med den livsstilen jeg har og det at jeg elsker kafe, restauranter, utstillinger, konserter, blogging og fotoshooter. Men i bunn og grunn tar de feil. Jeg har nemlig flere gode grunn til å bo her. Så en gang for alltid- her skisserer jeg mine grunner for hvorfor jeg velger å bo her. Kanskje du er en som sitter og tenker om å flytte hit, så dette innlegget vil hjelpe deg å velge riktig.
Alt er i nærheten
Her på Klepp er alt i nærheten, samme gjelder Bryne og steder rundt Klepp og Bryne. Du trenger ikke dra langt for å gå på tur, handle, komme deg til lege eller svømmehallen. Stavanger er kun 20 minutter unna. Jeg har også kontoret mitt kun 5 minutt gange fra huset mitt, så saken er easy. Jeg elsker det!
Billigere å bo
Det er billigere å skaffe seg hus og leilighet på Jæren enn i Stavanger, mens Stavanger er kun 20 minutt med kjøring unna. Det er ikke så mye, og for oss som er vante å bo i Nord Norge er det som å kjøre en tur til Rema 1000 like i nærheten.
Vakker natur og turmuligheter
Det er utrolig vakkert her på Jæren, det er bare å se på bildene! Mange parker og tursti, du kan sykle eller gå, veiene er plettfrie og lange her. Perfekt!
Vil du ikke gå tur så kan du nyte utrolig vakre strendene. Solstrand er verdens vakreste strand med hvitt sand.
Rolig og fredelig
Det er veldig rolig og trygt her, og helt perfekt for deg som hater mas, storby og ønsker kose deg med familie og unga. Det er bare å anbefale!
Her var mine grunner til å bo her, selv om jeg vet at jeg vil trekkes mer mot Stavanger når Irina blir student.

Har dere vært på Jæren? 

 

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.