INGEN TUR- INGEN NORSK MANN?

Categories Finne den rette, Hverdagen
Turklær
Det er litt gøy, men nylig fant jeg en kommentar i jentegruppe som jeg har skrevet akkurat for litt over to år siden. Denne kommentaren gikk ut på at jeg ga opp det å finne meg en norsk mann fordi jeg ikke er så veldig glad i fjellturer eller turer generelt.
For meg virket det som om jeg ikke helt “passet inn” i det norske samfunnet siden jeg ikke er så sterk fysisk, liker å dolle meg opp og besøke kafe og utstillinger istedenfor å lage bål på fjellet. Derfor gikk det som så med norske menn.
Men så oppdaget jeg at det finnes norske menn som ikke er glad i turer, samt at jeg fant en mann som drar meg med på turer. Jeg blir lokket med god mat, massasje etter turen og kule bilder som jeg kan poste på sosiale media. Dette klarer jeg ikke si nei til.
Så ting ordner seg for snille jenter, men jeg sitter fortsatt med et spørsmål:
Trenger man å være ei turjente for å være sammen med en norsk mann?

Hva sier dere?

 

 

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “INGEN TUR- INGEN NORSK MANN?

  1. Godt spørsmål! Ikke nødvendigvis. Jeg hater å gå på tur etter mange tvangsturer i barndommen og har vært gift med en norsk mann som godtok meg som jeg er. Dessuten er ikke alle nordmenn like glad i å gå på tur som det kan høres ut som. Leste en gang at mange skriver på datingprofilene sine at de liker å gå på tur fordi de tror de må, og så viser det seg at det ikke er sant likevel. Men det sier jo sitt at mange føler de må late som om de liker å gå tur. Det er en del av de nasjonale mytene. Folk får dårlig samvittighet når de ikke lever opp til forestillingen om den perfekte nordmann. Selv gir jeg blaffen – vil mye heller spasere fra kafe til kafe i pene klær 🙂 Hater allværsjakker og turklær generelt. Gir meg dårlige minner fra unisexmoten i barndommen der alt på død og liv skulle være så praktisk. Men det er nok lettere å finne en passende mann som ikke er turentusiast på sin hals i storbyene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.