JEG ER UROLIG I MAMMAHJERTET!

Categories Mammalivet
mor og datter
Det tok meg tid å bestemme meg om jeg egentlig vil skrive denne artikkelen, men her er den. Jeg klarer ikke å sove rolig i de siste måneder fordi at min datter utsettes for massiv smitte på skolen. Det er utrolig at våre barna ble kastet i smitte mens corona tilfellene bare øker og øker. Vi har aldri hatt så mye smitte som nå og barna våre står i dette.
gravid
Nå er vi begge i risikogruppe og jeg er veldig redd. I tillegg så er hun redd for corona testing og dette må hun gjennom allerede minst fem ganger siden skoleoppstart. Fordi at det alltid er nye syke i klassen og på skole.

starbucks

Jeg forstår godt at ingen skal i karantene nå på denne tiden fordi at politikerne ikke ønsker å trigge folk og tape sine muligheter for godt valg, men hallo, dette er ikke trygt. I tillegg kan ungdommene smitte voksne, som kan bli skikkelig syke. Ikke alle kan ta vaksine heller.
Så dette er ikke greit og det er nesten grotesk. Jeg er urolig i mammahjertet.

Hva med dere som har barn? 

signature lena
6 kommentarer

6 thoughts on “JEG ER UROLIG I MAMMAHJERTET!

  1. Jeg har ikke barn, men om jeg hadde det så hadde vi nok snakket mye om dette med avstand. Det å forholde seg til de samme vennene, to-tre stykker. Snakket med foreldrene til disse vennene og samarbeidet for å holde barna innenfor en kohort. Imidlertid tror jeg ikke at jeg er like «stresset» rundt dette med smitte, for det vil alltid være et virus og sykdommer. Her har myndigheter og media spilt på frykt og bedrevet indoktrinering. Og det fungerer på de aller fleste. Jeg er mer provosert av tiltakene og frihetsberøvelsen som ikke henger på greip, presset om vaksinering og trusler om utenforskap hvis man ikke lar seg vaksinere. Men like fullt er det hva jeg ville gjort hvis jeg hadde barn, terpet på avstand, samarbeidet med foreldre for å unngå at barna utsetter seg for mer risiko enn nødvendig. Klem til deg Lena 🥰

  2. Nytter lite med avstand og små kohorter i fritiden så lenge det ikke praktiseres avstand pga. plassmangel og er store kohorter i barnehager og skoler. Jeg er helt oppgitt over myndighetene og kommer til å bli rasende om ikke noe skjer snart. Stakkars unger! FHI har mistet absolutt siste rest av kred hos meg etter dette. #barn og unge først du liksom, snakk om ironi!

  3. De som snakker om frihetsberøvelse pga smittevern og nedstengingen i Norge, aner ikke hva frihetsberøvelse er. Hør med folk i Frankrike, Spania og Italia som i flere måneder hadde portforbud. Hør med folk i Nord-Korea som ikke slipper ut av landet. Hør med kvinnene i Afghanistan som nå har mistet all frihet.

    Jeg synes også det er helt tullete at karantene og smittesporing ikke gjenomføres som tidligere. Smittetallene er svært høye til tross for at svært mange er vaksinert. Det samme ser vi land med enda høyere vaksinasjonsgrad enn Norge. Nye mutasjoner kommer, og jeg tror ikke vi har sett slutten på dette.

    Jeg bruker fortsatt munnbind og klemmer ingen utenom de jeg bor sammen med. Med unntak av de på 14 måneder som må trøstes. I en barnehage vil det nok være svært vanskelig å hindre smittespredning innad på en avdeling dersom det først kommer smitte der.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.