DEN HELLIGE JULEKRANGEL

Categories Blogg
Heksa kjører på og nå kommer vi til Luke 8 i Julekalenderen min. Joooo gooo!
La oss snakke om litt ukoselige ting i dag. Det er ikke noen hemmelighet at i jula eskalerer krangler og konfilkter. De som jobber på legevakt, politi og krisesentre vet at det er den tøffeste tiden på året når masse rare ting kan skje.
Selv om du aldri krangler med gubben din eller ikke skriker på unger (alle gjør det til tider. ja) så er det fortsatt sjanse for at krangler og guffent stemning kan oppstå. Press, stress og forventninger skaper grobunn for konflikter.
What to do?
Husk å ta pauser og slappe skikkelig av. Slik vil du restituere og blir mindre stresset og irritert.
Unn deg selv noe ekstra godt. Ikke bry deg om andre mener at du må bare serve familien, venner mm.
Blir du rolig, snill og fornøyd blir det vanskelig å krangle med deg.
Krangler du av og til i jula?

 

2 kommentarer

2 thoughts on “DEN HELLIGE JULEKRANGEL

  1. Er lite krangling på meg generelt. Men jeg vet mange gjør det. Men jeg sliter med og skjønne hvorfor folk stresser i jula i utganspunktet. Virker som mange tror jula er til for og prestere mest mulig. Alt må være så fordømte “perfekt” hele tiden. . . Det må jo ikke det. Så jeg er enig med deg. Stress ned. Slapp av. Nyt familien og de du er glad i. Og husk unga blir som regel fornøyd uansett. For det er faktisk ikke så mye som skal til, før et barn blomstrer av ekstase og glede. Og det er slikt jula hører til synes jeg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.