DRIT I PERFEKSJONISME, FOLKENS

Categories Blogg
Nå er jeg skikkelig i gang og her kom vi til luke 7 i kalenderen. Yo-ho. Jeg vil snakke litt om perfeksjonisme. For et par år siden var jeg skikkelig perfeksjonist. Huset mitt skulle se perfekt ut til alle tider (også på natta ja) og veggene skulle være perfekt hvite. Meg selv skulle alltid være velstelt og neglene skulle bli påmalte. I mitt verste mareritt skulle jeg aldri se å legge ut uredigerte bilder uten sminke på noen av mine sosiale kanaler.
Om dere kikker på mine bilder fra typ 2016 så øser det av filter av dem. Nå er det slutt på dette, og jeg stiller på video helt usminket og med rotete hår. Fordi at nei, jeg er ikke blitt gal, jeg bare dreit i perfeksjonisme. Og gjett om jeg har vært angstfri siden våren!
Lengste periode på siste tre år ever!
For mange av dere (jeg vet det, ikke overbevis meg) handler jula om å få ting til å være så perfekt som mulig. Om noe skjærer seg så er det kjipt. Men her er min oppfordring. Drit i dette! La ting komme som de er (litt planlegging er aldri feil). Så kos deg med adventstiden istedenfor å jakte den perfekte tiden. 
Husk at det perfekte er fiende for det gode.
Må Jula deres være perfekt?

 

signatur

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.