LEI AV Å SKAMME MEG

Categories Hverdagen

blå kjole portrait

Jeg er utrolig sliten i dag, kanskje fordi at jeg prøver å stappe meg selv tilbake til en noenlunde normal døgnrytme, eller fordi at det var ganske varmt i det siste. Men humøret var sånn så og jeg derfor lot meg rive med en del dumme tanker.
Jeg er faktisk veldig lei. Jeg er lei av å skamme meg over flere ting.
Slik som å være meg selv med min åpne humor (skikkelige voksne dame ikke har slik humor), eller blogge (voksne folk ikke driver med slikt tull, skjerp deg), eller det å like ungdommelige klær (ehhm… kanskje på tide å sjekke passet), og andre ting og tang som samfunnet rundt meg prøver å servere til meg. Bare fordi at jeg ikke lever opp til forventninger. Altså ikke mine egne forventninger, men forventninger som andre har om meg.
Jeg er utrolig lei av dette og skal lære å gi meg f… Det er faktisk utrolig bra ferdighet å kunne. Jeg vet jeg blir knallgod på dette om en stund siden jeg har gjort bra progresjon på akkurat dette i det siste, men det er et lite stykke å gå fortsatt, derfor jeg er litt lei meg i dag.

Hvilke forventninger opplever dere fra andre? 

 

 

signature lena

12 kommentarer

12 thoughts on “LEI AV Å SKAMME MEG

  1. Jeg tror mange ganger at forventningene egentlig er i vårt eget hode. At vi TROR de andre forventer sånn og sånn, men at det meste er i vårt eget hode egentlig. Så lenge ingen SIER det rett ut da…

  2. Jeg gir så genuint faen i hva folk måtte ha å si om mine korte skjørter, freske språkbruk, upassende humor, osv at jeg faktisk ikke hører et eneste pip av den slags *hehe*
    – Men når det er sagt, er jeg jo også så inn i hjerteroten demonstrativ til akkurat dette her at det har blitt en ‘greie’ at det ikke er noen som vet hvor gammel jeg er. – Til og med ‘kællen’ måtte faktisk smugle frem passet mitt å sjekke når det slo ham at jeg hadde vært 32 durabelig lenge *haha*
    Poenget med dette, er rett og slett at jeg vil fol kun skal ta meg for den jeg er, med minst mulig innblanding av det forbannede tallet i passet.. 😛

  3. Nydelig profilbilde av deg som overhead for bloggen for tiden <3
    Jeg holder meg i Oslo fordi jeg opplever de fleste andre steder i Norge som veldig konforme, og jeg har aldri fulgt strømmen. Det beste man kan gjøre med slike forventninger er å overse dem. Om man velger å konfrontere dem, kan man fort kaste bort tiden på å forsure livet.

  4. Jeg har heldigvis med årene lært meg å drite i hva andre syns og tenker om meg og hvordan jeg ser ut (feks når jeg farger håret blått i en alder av 56) og hva jeg gjør, feks poster på IG flere ganger daglig. Søsteren min er spesielt flink å kommentere og kritisere.

    Håper du klarer å heve deg over hva andre måtte syns om deg. Det viktigste er at du er fornøyd med deg selv og livet ditt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.