“LENA – TID”

Categories Hverdagen

første søndag i advent

Jeg kjenner at det var utrolig mye stress både i 2020 og 2021. Nå er det nok. Jeg tuller ikke. Mye stress provoserte helseutfordringene hos meg som jeg ikke liker, og derfor har jeg bestemt meg å innføre litt “Lena-tid”.
Det er alt fra 15 til 30 minutter per dag hvor jeg gjør noe bare for meg selv: leser en bok, ser på film og slapper av, koser meg med ansiktsmaske mm. Det er utrolig viktig og selv om dette høres ut som en selvfølge, så er det ikke det. Mange oss ikke har tid til oss selv.
Jul
Da jeg var på jobbreise og måtte dele hotellrom med kollega oppdaget jeg til min overraskelse at hun brukte kun 5 minutter dagen på seg selv. Det er tiden på badet mens huns pusset tenner og ordnet seg. 5 minutter morgen, 5 minutter kveld. Utrolig at dette får skryt i samfunnet for hvor lite egoistisk man er og hvor lite man fiffer seg selv eller diller og daller med seg selv. Det er ofte slik.
Men det er sårt nødvendig for å kunne fungere i hverdagen, være glad og lykkelig og ha overskudd. Ta tid til seg selv. Om så 15 minutter, men tid til noe du ønsker å gjøre, noe kos og avslapning, noe du gleder deg til, noe som fungerer som en liten premie.
Jeg gjør det nå hver dag og humøret var upåfallende siste uke på tross av hormoner og you name it.

Er du flink til å ha “me”-tid i hverdagen?

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on ““LENA – TID”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.