MIN OSLO-GATEAWAY 🧡

Categories Hverdagen
oslo høst

På mandagen tok vi oss en liten jentetur til Tigerstaden. Dog ikke frivillig, men fordi at vi måtte. Frøken mangler pass, hverken russisk eller norsk har hun, så det var på tide å fikse begge.

Vi dro tidlig på mandagen og det gikk ganske smooth ikke tatt i betraktning utrolig stress med fly og flytoget og det at vi ble 3 minutter forsinket og bjeffet skikkelig på.  Men heldigvis traff vi grei consul denne gangen og passet ble innvilget. Vi brukte «bare» 14 år og 70 tusen norske kroner på dette.  Det kunne gått mye lettere med et norsk pass tror jeg, så om det blir flere barn på meg så ønsker jeg gjerne et norsk pass for dem. Blant annet av praktiske grunn.

oslo høst

Nok om dette. I Oslo var det fryktelig kaldt. Vi ble nesten sjokkerte over hvor fort vi frøs. Det blåser ganske mye på Vestlandet, men vi merker sjeldent hvor varmt det egentlig er her. Så vi fikk kjenne på en skikkelig høstvær i Oslo. Kanskje som februar her.

pascal
Deilig kyllingsalat på Pascal

 

 

pascal kake
White chocolate kake fra Pascal

 

 

pascal kake
Dessert med passion frukt fra Pascal
2. plass i VM

 

 

oslo høst

oslo høst
oslo høst
oslo høst

Uansett koset vi oss- shoppet på HM og spiste på Pascal. Jeg elsker kakene der. Den kaken jeg spiste vant 2. plass i dessert VM stod det i menyen. Så det var digg å smake. Nå håper vi at om det blir flere turer til Oslo så kun koseturer.

Liker dere feriere i hovedstaden?
signature lena

 

4 kommentarer

4 thoughts on “MIN OSLO-GATEAWAY 🧡

  1. Har ikke vært i Oslo siden våren 2019, da på tur til/fra København med båt. Det ble noen timer i Oslo, fikk sett Operaen og Slottet med vaktbytte. Og det ble is hos Pascal.

    Har egentlig aldri vært skikkelig turist i Oslo. Første gang var som 17åring i 1981 på Norway cup. Og året etter på en annen fotballturnering. Så var jeg ikke der før jeg passerte 30 og måtte på rikshospitalet med eldstemann ganske mange ganger. I 2007 var jeg der på Norway cup med datteren og så har jeg vært der et par ganger senere på bla julehandel.

    Kanskje på tide å ta seg en ny tur dit?

      1. Det blir nok det også.

        Har forelsket meg litt i Stavanger, så det blir garantert mange turer dit

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.