MITT 2022: del 1

Categories Hverdagen

 

lenalykke

 

2023 er snart her så jeg deler tilbakeblikk på mitt 2022

2022 var et rart år: det skjedde mye, men samtidig ingenting. Dette var for det meste året for min utvikling, forståelsen av hvem jeg er og hva jeg vil, året med mye bekymringer og sorger.

Jeg tør ikke å håpe, men jeg ønsker 2023 bli et bedre år

Her er mitt 2022:

 

Januar 

Året startet med masse håp og glede, men samtidig sørger over at uventede ting dukket opp og gjorde meg frustrert

Jeg har også opplevde ny spontanabort og var veldig trist i jula, men fyll av håp i januar

I januar var jeg med venner eller alene for det meste, og følte meg egentlig ganske ensom, men hadde mye håp for det kommende året

 

 

 

 

Februar

I februar følte jeg meg litt bedre, dog fortsatt litt ensom. Jeg hadde ganske ensom Valentines, selv om dagen var fin i eget selskap

I slutten av februar kom det beskjed om krig i hjemlandet og det ble veldig kjipt og skummelt

 

 

 

 

 

Mars

I slutten av februar- begynnelsen av mars fikk jeg corona, og holdt på å krepere. Heldigvis gikk det greit, selv om jeg sliter fortsatt med noe nedsatt lungekapasitet.

Uroen i mars bare økte og det begynte hat mot russere her i Norge, noe som var veldig kjipt og ekkelt

Jeg opplevde også at en del ukrainske venner trakk seg grunnet det som skjedde i hjemlandet

Så mars var ingen bra måned, med konstant uro og bekymringer

Jeg var mye med venner som fikk ei gode venninne som jeg ikke var så nær med før, men som viste seg å være et kjempemenneske

 

 

 

 

April

I april ommøblerte jeg stua og endelig fikk lyse fine farger

Dette er noe jeg ventet på lenge

Jeg hadde også fin Påske med venner, og med bestisen

Kjærligheten begynte å blomstre mer i april også, og jeg var på flere fine dates

 

 

 

 

 

Mai

Mai var den beste måneden dette året. Jeg hadde det fint, ting stabiliserte seg, min familie fortalte at de hadde det bra

Kjærligheten blomstret mye

Jeg koset meg og hadde beste 17.mai i mitt liv

Det er første gangen i mitt liv jeg feiret med mann og barn, og følte meg veldig heldig i toget

Jeg hadde koselig tid med jentene mine også

 

 

 

 

 

 

Juni

I juni hadde jeg det ikke så bra: det spisset seg opp på gamle jobben og jeg ble sykmeldt. Egentlig skjedde det allerede i april, det ble verre og verre

I april flyttet vi til et nytt kontor som passet meg overhodet ikke, da jeg skulle sitte med flere i samme rom.

Dette var utrolig dårlig løsning for meg med konsentrasjonsvansker og angst, men jeg fikk ingen tilrettelegging, heller ikke fikk lov å avlaste med hjemmekontor

Dette var tøffe tid hvor vi hadde flere møter med NAV og fastlegen, og den gamle lederen min som burde aldri vært leder

Fastlegen min kjempet for meg så mye

På privaten ble det også mye rart, og jeg hadde det litt turbulent i juni, men begynte å søke nye jobber og var på flere intervju

 

 

 

Dette var første del av tilbakeblikk på 2022. Mer kommer…

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.