MORSDAGEN: dagen som alltid gjør en sårbar

Categories Hverdagen

 

Gratulerer med Morsdagen til alle mammaer der ute!

 

Jeg elsker Morsdagen, Valentines og andre koselige dager, og mener det er så godt at vi har ekstra dager for å feire kjærlighet og glede. Det er bare deilig.

 

 

Samtidig er slike dagene ekstra sårbare. Dette stikker i hjertet alltid. Fordi at noen har opplevd å miste barn, noen er ufrivillig barnløs, noen har ikke kontakt med sin mor, noen har mistet mor, noen har ikke kontakt med sine barn. Listen er uendelig.

Jeg personlig føler at på denne dagen er jeg både litt trist og takknemlig samtidig. Fordi jeg har ett barn å klemme og ett barn som jeg ikke får klemme. Jeg føler at jeg er mamma til begge. Jeg vet at med årene kan denne dagen blir ekstra rik fordi jeg vil ha to barn å klemme, og ett barn jeg ikke får klemme. Jeg er ganske sikker på dette. Men denne dagen vil alltid være litt trist. Sånn er det og jeg er sikker på at sånn er det for mange.

Derfor vil jeg støtte alle og skrive at dere er ikke alene på denne dagen. Det er normalt å føle.

Klem til alle nydelige kvinner der ute, gratulerer med dagen, uansett stemning og omstendighetene.

 

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “MORSDAGEN: dagen som alltid gjør en sårbar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.