NÅR DU VENTER PÅ ET MIRAKEL

Categories Hverdagen

vinter

 

God lørdag,

 

Tro meg eller ei, men adventsfølelse kom snikende i går. Jeg sier adventsfølelse istedenfor julefølelse, fordi at jeg synes at Advent er mye koseligere enn jul. Fordi at deilige forventninger og forhåpninger er alltid mye bedre enn selve hendelse. Så det er det Advent betyr for meg: Ventetiden full av gode tanker, drømmer og håp. Når man går og venter på et mirakel. Det er det jeg føler nå.

Jeg slutter aldri å drømme. Nå drømmer jeg om å få min egen familie, hus og oppleve hva betyr jul når man har familie her. Jeg drømmer om at ting blir lettere og ekte kjærlighet vinner. Jeg drømmer om fred på jord og at folk klarer å komme styrket ut av konflikter og heller skape sterkere bånd enn å krige og drepe hverandre.

 

Jeg mener så absolutt at kjærlighet er drivende kraft til alt i verden og kjærlighet skaper mirakler. Jul og Advent handler mye om kjærlighet og omtanke

 

Så jeg nyter denne følelsen selv om været her i Stavanger minner mer om høst eller tidlig vår enn om vinter. Men adventsfølelsen er her og jeg går og venter på et mirakel og skje. Så det er veldig deilig.

 

 

frokost

lenalykke

 

I dag er planen å fikse alt til første søndag i Advent og kose meg med frøken og venner. Jeg føler at jeg er så heldig som har gode folk rundt meg.

 

Hva med DEG? Hva betyr Advent for DEG?

 

Klem fra meg,

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “NÅR DU VENTER PÅ ET MIRAKEL

  1. Advent er ventetiden før juleferie med familien.. Advent er julemusikk og pakking av gaver, te og kakao med en fin film på tv, skriving av julekort, julebakst. Jeg storkoser meg i adventstiden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.