NYE VEIER Å GÅ?

Categories Hverdagen

lenalykke style

 

Det er flere ganger jeg satt og tenkte at jeg egentlig ønsker meg jobb hvor jeg kan bestemme så mye som jeg vil selv. Bestemme arbeidsdagene mine. Bestemme hvor mye jeg kan og vil jobbe. Bestemme tidspunkter som passer meg å jobbe på. Med andre ord kunne jeg vært mer lykkelig med freelance jobb.

Det har jeg prøvd før og det finner jeg litt travelt når man har ansvar for et barn alene. Min opplevelse er at jeg løp rundt og prøvde å skaffe meg kunder og jobber, mens man sitter trygt når man har fast jobb i det offentlige. Den dagen frøken er voksen og flyttet ut så vil jeg mer enn gjerne prøve meg på å leve av å være freelancer.

 

lenalykke hm style

 

Hvilke jobber kan jeg gjøre som freelancer? Det visste jeg ikke helt før nå!

Utrolig nok, men denne uken fikk jeg hele tre tilbud om freelance jobb som jeg finner utrolig spennende.

 

kontor

 

Første type jobb var skrivejobb som innebærer å produsere tekster til reklame. Det er ganske likt det jeg skriver her på bloggen og det er ikke så avansert som skjønnslitterære tekster, så jeg tror det kunne jeg klart. Som skribent kan man bruke fantasi og velge når på dagen man skal skrive. Jeg fungerer best om kveldene så jeg ser for meg at jeg kunne sitte på balkongen, drikke litt vin og skrive. Eller befinne meg på en kafe rundt lunsj-tiden og sitte, og skrive, drikke kaffe og kose meg. Jeg elsker å skrive! Men samtidig liker jeg best å gjøre dette uten stress og press.

 

 

 

kjærester

 

Andre type jobb var faktisk matchmaker. Dette er noe jeg har aldri tenkt på! Men jeg tror det er utrolig spennende, spesielt med min lange erfaring som singel og med min brede erfaring i arbeid med folk som har det litt vanskelig. Tja… vet ikke helt, men det skulle jeg gjerne prøvd.

 

 

instagram

 

Tredje type jobb er SMM manager, dvs person som styrer sosiale media og lager innhold. Jeg elsker disse oppgavene! Jeg elsker å ta bilder, lage video og reels og planlegge feed på Instagram. Dette skulle jeg klart tror jeg! Jeg har faktisk landet en liten avtale i dag om at jeg skal prøve dette som en liten hobby ved siden av hovedjobb, men det er noe jeg kunne rett og slett gjort på fulltid.

 

 

Så det er veldig spennende.

Hva synes dere? Kommer jeg til å naile noe av disse jobbene? Per dags dato må jeg prioritere familie og holde meg til min faste trygge jobben som er samtidig veldig krevende.

 

Har dere erfaringer som freelancer og vil dele her? 

 

signature lena

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “NYE VEIER Å GÅ?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.