obrestad fyr lenalykke

 

På mandagen tok vi en tur ut til Obrestad Fyr. Dette er her på Jæren i Hå kommune mot Nærbø. Det er et magiske sted med historie ved forblåste Obrestad Havn. Det er den andre gangen jeg drar dit og hver gang blir jeg nesten blåst bort.

 

obrestad fyr lenalykke
utrolig utsikt over havet <3

 

 

obrestad fyr lenalykke

 

obrestad fyr lenalykke
det virker varmt, men det var ganske kaldt

 

obrestad fyr lenalykke

 

obrestad fyr lenalykke
jeg lurer på hvordan det kunne vært å bo her?

 

obrestad fyr lenalykke

 

obrestad fyr lenalykke

 

obrestad fyr lenalykke

 

obrestad fyr lenalykke

 

Her kan du se fint utsikt mot havet og veldig kjekke fyrtårnet som fortsatt fungerer. Jeg synes slike steder er fulle av enkel romantikk og historie. Før i tiden betydde fyrtårner veldig mye, og dette var nok et viktig punkt i livene til folka som bodde her. Det er utrolig mange historiske steder her på Jæren som er verdt besøket. Vi skulle gått dit og kikke på museum, men mandagen var den eneste dagen da museum  var stengt, og derfor tok vi bare bilder, nøt utsikten og og dro tilbake. Nede ved havet ligger det en tursti som jeg gjerne ønsket å ta, Jeg spurte venninne allerede om hun ønsker å være med. Håper vi får det til i nærmeste fremtid.

 

Har du vært på Jæren?

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “OBRESTAD FYR

  1. Veldig fine bilder 👏.
    Kult med den røde hua, som stod i stil med fyrtårnet 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.