PÅ TIDE Å SLUTTE MED DETTE, JENTER?

Categories Livet som det er

lenalykke

 

 

Her kommer det en sjokkerende post i fra meg. TW her: det blir uretusjerte og usminkede bilder nederst i innlegget!

 

Siste uke blåser det hardt i sosiale media angående klinikken som ble åpnet av tre kjendisdamer i Oslo. Folk ble så forbanna fordi damene kalte botox injeksjoner for “kvinnehelse”. Jeg er for øvrig helt enig med at botox ikke har noe med helse å gjøre med mindre botox blir brukt til medisinske formål. Men at det er ikke bra med botox og andre kosmetiske ting, er jeg ikke enig i. Jeg har sagt det mange nok ganger, så skal ikke si det igjen. I dag handler det om noe annet.

 

Nemlig om selvtillit, selvbilde og hvordan dette påvirker yngre jenter og våre barn. Jeg lagt merke til en ting som jeg personlig synes er fælt: de fleste damer som skriker høyest at de er imot botox og elsker rynkene sine, har utrolig retusjerte bilder på profilen på Facebook. Ikke bare litt her og der, men så retusjerte med masse filter at man ikke kan se hvem de er! At nesa blir borte og man ser ikke ansiktstrekk.

 

Seriøst? Dette bør vi slutte med, jenter! Jeg mener at dette er utrolig dobbeltmoralsk! Sier du at du elsker rynkene dine så stå for dette, vis deg frem! Folk som ser deg ser med en gang hvor mye du misliker deg selv, så mye at du ikke tør ¨å vise deg frem. Hvilke signaler gir dette til barna våre, til yngre jenter tror du?

Jeg mener at det er ikke selv botox som er skadelig, men dårlig selvbilde og selvtillit som er utrolig skadelig. Og dette bør vi slutte med! En gang for alltid!

Jeg har ikke noe imot retusjering heller for øvrig, men det er for tåpelig å hevde at du elsker deg selv og hver eneste rynke, og viske bort hele ansiktet med filters. Hvilke signaler sender du ut slik? Hvorfor misliker du deg selv så mye? Det er ikke botox sin feil, og det er ikke de som pleier huden sin og ser fresh ut sin feil. Det er DIN selvtillit og DITT ansvar! Når vi er voksne bør vi være såpass trygge på oss selv at vi kan vise oss slik vi er: med botox eller uten, men oss selv.

 

Her kommer det bilder fra Lena: usminket, slik jeg er, og med sminke og godt lys, der får du se forskjellen, selv om begge bildene ikke har noe filter på. Og ja, jeg også har valker, dette er HELT NORMALT. Men mest av alt skulle jeg ønske at jeg ikke trengte å publisere dette for VOKSNE kvinner. Vårt selvtillit er VÅR OPPGAVE!

 

lenalykke
ingen sminke, ingen filter, ingen redigering, naturlig lys hjemme

 

 

lenalykke
gode hudprodukter, sminke, stelt hår, godt lys

 

 

lenalykke
absolutt ALLE har valker, det er litt fett og hud, som beskytter indre organer, dette er normalt

 

 

Vær glad i deg selv, se deg selv i speilet, ta en selfie eller to, slutt å være dobbeltmoralsk og rett pekefinger, vær hel, ikke perfekt, det er det som gjelder.

 

Enig med meg eller tok jeg det litt for langt synes du?

 

 

signature lena

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “PÅ TIDE Å SLUTTE MED DETTE, JENTER?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.