OPPFØRER ERNA SEG TYPISK NORSK?

Categories Livet som det er

 

Tilbake til saken som jeg skrev om for noen dager siden. Jeg leste hos en venn på Facebook om at han beundrer styrke og selvbeherskelsen til Erna. Det er så tøft i denne situasjonen at ikke alle kunne klart å stå i den.

Dette er jeg enig i, men samtidig mener jeg at det er ganske “typisk norsk”: å holde maska og ikke vise følelser.

Det er mange ganger jeg beundret nordmenn nemlig for dette. Selvbeherskelse og tålmodighet er veldig gode og sterke egenskaper, men ingenting i livet er gratis.

Dette koster, og kanskje til og med dyrt. Man kan få skade senere, og det er stor psykisk belastning. Jeg beundrer denne kvaliteten, men er glad jeg får følelsene mine ut for det meste.

Hva tenker dere om dette?

Er det “typisk norsk”?

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “OPPFØRER ERNA SEG TYPISK NORSK?

  1. Vet ikke om det er typisk norsk egentlig. Nesten alle jeg kjenner av damer og jenter gråter for alt mulig. Både når de er lei seg, stresset OG glade/rørt. Jeg er ikke sånn, og derfor føler jeg meg litt RAR. Så jeg tenker nesten motsatt er mest vanlig. At folk gråter mye. Hvorvidt det er norsk eller svensk eller annen nasjonalitet-typisk vet jeg ikke 😀

  2. Norske damer er veldig egosentriske,det store EGOen deres står sentralt i livet deres. Krevende. Mangler empati. Kalde. Mange mangler utdannelse og det kulturelle nivået er generelt lavt. Men det er deres problem ikke sant😉 Erna er bare en av de, hun er typisk norsk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.