PENSJONSTER ER IRRITERENDE SPREKE (om å heve pensjonsalder)

Categories Livet som det er

kjærester

Nå tråkker jeg sikker på noen tærne, men her kommer mitt spørsmål:

Er det virkelig så dårlig ide om å heve pensjonsalder?

Her i blokka hvor jeg bor er det ca 80 prosent pensjonister, og de virker til å være sykt spreke. Når jeg kaver meg til jobb på morgenen, løper dem forbi, er så aktive og hele tiden gjør noe. Alt fra fysiske aktivitet til ryddig og vassing i garasjen.

Jeg misunner av og til så spreke dem er. Det er tydelig at de kjeder seg en del grunnet at de sitter hjemme, så jeg tenker det er synd at dem ikke er i arbeid. De kunne ha hatt en del gode år på jobben. Noe jeg vet ikke om jeg mestrer pga helsa og lavt energinivå.

Hva tenker dere om mine tanker?

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “PENSJONSTER ER IRRITERENDE SPREKE (om å heve pensjonsalder)

  1. Ja, jeg har jo registrert det samme, men jeg ser også noen som er veldig slitne lenge før de når pensjonsalder. Det er store variasjoner, tror jeg. Derfor tenker jeg at ja – hev pensjonsalderen slik at de som vil og kan jobbe kan gjøre det mye lengre, men gjør det også mulig for dem som er slitne å gå av rundt 65.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.