PRINSESSER GRÅTER IKKE

Categories Blogg, Livet som det er
blomster
I går åpnet jeg meg opp om tung 17.mai feiring i år. Responsen var overveldende. Tusen takk gode folk som finner gode ord for meg. Jeg setter veldig pris på dere. Dere er grunnen til at jeg blogger og bruker bloggen min som terapi-dagbok av og til.
En av kommentarene var fra Mariell- ei flott dame fra Nord Norge jeg traff ifjor. Jeg skulle skrive en artikkel om hennes liv, som er utrolig spennende. Men det gikk i lista med gjøremål som jeg enda ikke har tatt tak i. Uansett ble kontakten med Mariell værende og jeg er beæret over at hun følger meg, leser bloggen min og støtter meg godt på veien.
Mariell la igjen en fantastisk beskjed som jeg vil gjerne vise her i dette innlegget.
Hennes kommentar reflekterer godt mine egne tanker. Jeg vet at flere av mine lesere advarte meg mot å flytte sammen med kjæresten alt for fort, mot å prøve å få barn alt for fort, mot å “hoppe i dette”. Men vet dere hva? Jeg angrer ingenting!
Det er få ting jeg angrer for her i livet, fordi at jeg alltid velger hoppe i ting og prøve og feile fremfor å sitte og frykte, så angre resten av livet for at jeg ikke prøvde.
Jeg har prøvd denne gangen også. Prøvd å gå etter kjærlighet, prøvd å bli mor og skape familie. Jeg lyktes nesten. Det er stor progresjon. Derfor var det absolutt verdt dette. Jeg var fullstendig lykkelig i et par måneder og hadde følelsen av at livet var komplett. Nå sitter jeg med takknemlighet og erfaring. Det er bedre enn å sitte igjen med frykt og anger.
Om det skulle skje en gang til så vet jeg at jeg klarer dette. Nå vet jeg at jeg klarer absolutt alt. Vi sterke jenter klarer det alltid. Prinsesser gråter ikke, de smiler, sier takk til livet for alt de får og prøver gjøre sitt beste videre.
signatur

 

16 kommentarer

16 thoughts on “PRINSESSER GRÅTER IKKE

  1. Bra du prøver å gjøre det beste ut av det ..leste innlegget i linken også og sender deg en god klem <3 Vakkert bilde <3

  2. Så trist å høre at ting ikke gikk veien. Det er tøft og få så mange ting midt i trynet samtidig, jeg tror likevel at det russiske blodet du har i årene får deg gjennom denne stormen også, ta det piano og samle tankene fungerer for meg når ting ikke går veien, ønsker deg en god sommer!

  3. Nå ble jeg veldig lei meg på dine vegne. Så trist at du måtte oppleve to tap på en gang. Selv om du har vært ute en vinternatt før, er sånt slett ingen spøk. Men enig med deg i at det er bedre å satse og tape enn ikke å satse i det hele tatt, for den som intet våger intet vinner. Og så lærer man litt på veien, og da går det bedre neste gang 🙂 Nå vet du ihvertfall at du fremdeles kan bli gravid uten kunstig befruktning 😉

      1. Jeg ble gravid på andre forsøk i St. Petersburg og er nå i uke 32+5. Alt ser foreløpig veldig bra ut både med graviditeten og babyen, utrolig nok <3 Den indre cerclagen har virkelig gjort det den lovet, men det var lenge veldig vanskelig å stole på det, så helt frem til 3. trimester (28 uker) har jeg hatt mye angst. I tillegg kom korona og la nye kjepper i hjulene akkurat da jeg endelig hadde oppnådd levedyktighet (23 uker). Jeg føler meg likevel ufattelig heldig, tross alt, selv om jeg går med hjertet i halsen og er mer eller mindre på vakt hele tiden. Har aldri hatt helseangst før, men nå har jeg det på vegne av barnet. Håper det går seg til etterhvert!

        1. Vil gråte av glede på dine vegne. Var du hos Olga? Jeg vurderer det også om det ikke går min vei nå. Kunne vært fint å snakke på insta f eks eller messenger. Trenger din erfaring da jeg er i lignende situasjon

      1. Jeg er også aleneforelder. Vet hvor vanskelig det er. Ingen å be om å lage middag idag, fordi man er sliten, ingen avlastning. Man må bare stå på uansett hvor sliten man er. Har en fantastisk sønn, og et lykkelig liv, men det er liksom ikke fullkomment før man kan dele livet med den riktige andre voksne. Vi må aldri gi opp å lete ))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.