Slik får du bedre selvtillit

Categories Livet som det er
Selvtillit
Siden det er mandag i dag og jeg vil gjøre alt for å få den til å føles bedre, så litt optimistisk og morsom innlegg skal på plass. Nylig spurte datteren min meg om hvordan jeg har selvtillit for å dele ut morsomme og litt dumme video, snakke åpent i sosiale media og legge ut usminkede bilder av meg selv.
Svaret er enkelt: Det finnes oppskrift på å “trene seg” til bedre selvtillit. Oppskriften har jeg brukt nå dette året og jeg kan konkludere at selvtilliten min ble mye mye bedre. Såklart fikk jeg hjelp og støtte fra min psykolog, men hoveddelen av jobben gjorde jeg selv.
Her er oppskriften min: Drit deg ut!
Selvtillit
Ja, så enkelt er det! Jeg dreit meg ut minst hundre ganger det siste året. Det hele startet med at jeg begynte å legge ut snakkevideo på insta og der fremstilte jeg meg selv som den dumme blondine nemlig for å slutte å være redd for å drite meg ut. Når dette skjer flere ganger blir man immun og kan klare nesten alt.
Så ikke vær redd å drite seg ut folkens! Om noe virket for skummelt og vil skape reaksjoner- så gå for dette, prøv det og stå i dette. Selvironi er et trygt skjold mot duster, idioter og mobbere: Kan du le av deg selv er du uknuselig.
Hva med dere? Er dere redd å drite dere ut?
XOXO Tastaturheks
Foto: RÅ Foto
12 kommentarer

12 thoughts on “Slik får du bedre selvtillit

  1. He, he, ja, jeg driter stadig mer i å dumme meg ut. Er ikke lenger så opptatt av hva andre folk syns, og iallfall ikke folk som ellers ikke betyr noe for meg. De som kjenner meg, tar meg for den jeg er, og om de ler litt innimellom, er det godt ment. Vi er heldigvis ikke lenger i skolegården dominert av de nebbete jentene – fordelen med å bli eldre er at man kan velge å overse dem 😀

  2. Ikke så særlig redd for å drite meg ut.. Men er det noe jeg vil gjøre SERIØST, jobb etc, så blir jeg nok litt mer høy i skuldrene.. Men på privaten bryr jeg meg lite 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.