SLIK FEIRER VI 8.MARS I RUSSLAND

Categories Hverdagen

kilden kjøpesenter

 

I morgen er det 8.mars- årets Kvinnedag. Det forventes flere demonstrasjoner, diskusjoner, artikler og diverse foredrag som støtter kvinnekampen. Det er helt normalt siden 8. mars er ment som Kvinnedagen som skulle markere kvinnerett.
Men slik ble jeg vant til denne dagen her i Norge. Fordi at dagen feires helt annerledes i hjemlandet mitt. Der er det en dag som er ment for å hylle kvinner og gi dem gaver. Ganske lik Morsdagen i Norge. Det er eneste dagen i året når menn gjør alt hjemmearbeid (her tuller jeg ikke, for flere familier er det bokstavelig talt slik), kjøper konene sine blomster og fine gaver, og fikser middag.

Jeg var alltid vant med at pappa kom hjem med gaver og vår-blomster denne dagen, Det var stas. Her i Norge er markeringen annerledes og 8.mars er ingen helligdag slik som i Russland. Så i morgen blir det nok en vanlig dag for meg, men jeg tror at jeg kjøper meg en liten mimose-blomst som kan minne meg om barndommen og feiring av 8.mars hjemme.

 

 

signature lena

7 kommentarer

7 thoughts on “SLIK FEIRER VI 8.MARS I RUSSLAND

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.