SLUTT Å BE MEG OM Å TENKE POSITIVT!

Categories Blogg
Luke nr 14 og her kommer det noen refleksjoner fra Heksa deres. Jeg elsker sangen hvor det nevnes at bak skyene er himmelen alltid blå, men det er vanskelig å se når man først havnet under regn. Det er det samme når det står på det verste i livets situasjoner.
Derfor blir jeg så provosert når jeg får høre at man skal tenke utelukkende positivt! Nei, det skal man ikke. For da tvinger man seg selv liksom til å være glad når man er trist. Slik fortrenger vi våre følelser og skyver dem i det ubevisste, Men tro meg de vil blomstre opp igjen når det passer oss minst.
Derfor ta tiden til å deppe og være lei seg, og føle seg som en dritt. Også i jula når alle oppfordrer til å kun være glad.
2 kommentarer

2 thoughts on “SLUTT Å BE MEG OM Å TENKE POSITIVT!

  1. Ja, det er ikke bra om folk sier man skal tenke positivt hele tiden- viktig å kjenne på egne følelser iblant. Og ofte så lett å andre å si..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.