SØNDAGS FROKOST

Categories Matlaging, SøndagsFrokost

Søndagsfrokost

Jeg har aldri skrevet om hva min søndagsfrokost som regel inneholder. Som sagt så prøver jeg å ha noe digg og fint til søndagsfrokost. Men hva konkret spiser jeg som regel til søndagsfrokost?
Det er først og fremst godt brød. Jeg baker brødet selv fordi at jeg ønsker meg et godt og sunt brød. Som regel kjøper jeg pakke med miks til steinalderbrød med masse frø og nøtter, helt uten mel og gjær. Smaker godt og er veldig mettende og sunt.
Søndagsfrokost
Så steker jeg som regel egg. Det er ikke sant at egg inneholder mye kolesterol. Egg har masse protein og er faktisk sunt. Så lager jeg en enkel salat eller grønt ved siden av. Avokado er ofte “must have” siden den inneholder sunt fett som er bra for hormoner. Så jeg anbefaler alle kvinner spise avokado hver dag.
Søndagsfrokost
Så lager jeg litt kaffe latte decaf. Jeg elsker smaken og liker at den er uten koffein og kan nytes når som helst på dagen. Men liker den godt til frokosten da. Litt frukt og yoghurt eller smoothie så er frokosten komplett.
Vi koser oss lenge med frokost i helga, så vi blir ganske mette og kan godt gå frem til middagen uten å spise lunsj.

Hva spiser dere på søndager?

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “SØNDAGS FROKOST

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.