TIL DERE SOM FLAGGER I DAG

Categories Livet som det er

fred

 

Om morgenen gikk jeg ut på balkongen for å nyte min decaf og kose meg med sol og frisk luft. Det kjennes godt at det er vår i lufta og jeg elsker denne tiden på året.

 

flagg
deilig vær på balkongen i dag

 

 

Dagen i dag er Frigjøringsdagen i Norge og jeg så for meg mange flagg. Det var litt rart at det var ikke så mange flagg på balkongene.

 

Jeg må si til dere som valgte å flagge i dag: Tusen takk og så rett dere gjør! 

 

Det er viktig å huske vår historie og at i dag vi feirer norsk frihet og fred, sovjetiske soldater som kjempet for fred og frihet for Norge, vi feirer ikke krig. Det er utrolig viktig å huske og lære av det som skjedde før. Slik at vi slipper å gjenta det samme i fremtiden.

 

 

 

flagg

 

Jeg ønsker at det forblir fredelig himmel over Norge i alle årene fremover.

 

Klem fra meg,

signature lena

8 kommentarer

8 thoughts on “TIL DERE SOM FLAGGER I DAG

  1. Historieforfalskingen er i full gang. VG skriver om at “mange ukrainere ofret sine liv for vår frigjøring” (det er sant). Samtidig presser ukrainske revisjonister for fullt på for å få omskrevet historien, for å fremstille seg som offer.
    https://mega.nz/file/y34y3QDQ#OloXPpaYa8wKXS_t36cg5D5jQFExbWw5NHDqRJNrKNY
    (Beklager, men det er ikke så mange andre steder å få lastet opp det videoklippet)
    Jeg er bekymret for at det aktivt arbeides for å glemme historien.
    Nåh, det er mange krigsgraver rundt om i landet, særlig i nord. Der alle disse heltene, både norske og sovjetiske, hviler.
    Jeg synes det er trist at de ikke vil markere de sovjetiske gravene i dag med anklager om at, “i så fall kan Putin bruke det i sin propaganda”.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.