TIL DERE SOM KLAGER OVER HØYE PRISER FOR FERIE

Categories Hverdagen

 

 

God lørdag <3

Nå er det helg, takk og pris. Dette blir godt å slappe litt av og få være litt sosial.

Jeg har ingen planer om å reise nå i sommer, og det er flere grunner til dette:

  • for det første så hater jeg å reise (noe som dere som leser min blogg lenge vet kjempegodt)
  • for det andre så byttet jeg jobb og valgte derfor å jobbe i sommer fremfor å miste masse penger og tid
  • jeg ønsker å støtte lokale aktører her jeg bor

Kanskje blir det en liten reise til høsten, når det er mindre kaos og stress overalt. Jeg har full mulighet for dette.

Så tilbake til saken: det er veldig mange nå som klager så mye over høye priser, men velger å reise allikevel. Folk tar opp lån og reiser.

For meg virker dette meget ulogisk. Hvorfor reise når det er så dyrt og bidra til at det blir enda dyrere? Snart vi slutter å konsumere, så går prisene ned.

Også trenger lokale aktører at vi bidrar og støtter dem. Jeg velger å gjøre dette.

Hva er dine tanker? Skal du reise i sommer?

 

signature lena

 

6 kommentarer

6 thoughts on “TIL DERE SOM KLAGER OVER HØYE PRISER FOR FERIE

  1. Er veldig enig i det du sier.. det er faktisk helt uforståelig at folk velger å sette seg i gjeld for å feriere. Jeg reiser jo for så vidt, men det er jo bilkjøring jeg driver med. Og da er jeg innom mange lokale butikker og stasjoner under veis, så litt støtter jeg jo opp om norske bedrifter selv om de ikke befinner seg i akkurat mitt nærområde. 😊

  2. ingen reise på meg i sommer. er som du sier pr.dags dato er det dyrt.

    men jeg må si at selv om noen velger å reise når det er dyrt, så bidrar ikke det til at det blir dyrere.

    i så fall ville jo lokal mannen på hjørnet skru opp prisene, viss mange lokale la igjen penger.

    og stopper konsumere. å reise så stiger prise høyere enn den er.
    da flere vil legge ned, mindre ruter osv. for å øke etterspørselen, så minker de tilgangen.ellers går de jo konkurs.

    akkurat det med at folk reiser selv om det er dyrt, er jo faktisk med på å drive prisene nedover. når man ser på det over lengre tid.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.