“USYNLIGE” JENTER

Categories Finne den rette, Livet som det er

 

lenalykke
For to dager siden leste jeg et innlegg på Instagram av Paulina Porizkova – kjent tsjekkisk modell som var veldig populær på 80-90-tallet. Paulina ser fantastisk ut til å være snart 60- trent, leken og ungdommelig. Men det hun forteller fikk meg i lett sjokk.
Hun sier at hun føler seg “usynlig” fordi at menn ikke ser på henne på gata. På alle offentlige tilstelninger sjekker ikke menn henne opp, og dersom hun begynner å snakke med dem så snur de ryggen med en gang de ser ei yngre kvinne
Jeg vet ikke om jeg er helt enig. Jeg også legger merke til at det er ikke slik lenger at menn stirrer på meg på gata hele tiden slik det var før da jeg var i 20-årene.
lenalykke
Men dette gjør meg ikke lei meg. Dette gir meg avslappende følelse av frihet. Det er ikke så lett å vite at 90 prosent av menn der ut ser på deg og tenker hvordan det kunne vært å ha sex med deg. Det er egentlig veldig fint å slippe.
Jeg forstår at dersom ei jente var veldig fin og pen, og var vant til at menn sjekker henne opp hele tiden. så gikk det plutselig over, så da forstår jeg at dette kan oppleves sårt. Men samtidig man dør jo ikke etter man bikker 50. Ei kvinne er vakker hele livet. Men kanskje den indre skjønnheten vises mer tydelig når man blir eldre
Som min bestemor har alltid sagt “Ditt humør blir ditt ansikt når du blir gammel“. Kanskje det er gyllen tid å dykke dypt inn i seg selv og oppdage andre ting å være stolt over enn et pent ansikt og spretten rumpe? Trenger man egentlig å føle at alle menn rundt ønsker å ta deg? Eller det er nok med en, spesiell person som verdsetter deg for det du er?
Jenter over 50, kan dere kommentere? Er det så ille å føle seg “usynlig”?
signature lena
6 kommentarer

6 thoughts on ““USYNLIGE” JENTER

  1. Det er absolutt ikke ille å bikke 50, og man trenger ikke å føle seg usynlig av den grunnen. Men bestemora di var ei klok dame, må jeg si. Jeg tenker at det er bedre å bli “sett” for den man er (personligheten) enn for kroppen, uansett. ❤️

  2. Synest du ser ung ut til alderen, kunne tippet du kunne vært flere år yngre. Det er en vanskelig aldersovergang ett sted mellom 35-50 for mange tipper jeg.

  3. Jeg er over 50, og merker som du at man får færre blikk enn før:) Jeg synes likevel ikke det så fryktelig trist, men jeg føler at det er viktig å ta vare på seg selv fortsatt. Og gjør man det er det fortsatt mulig å føle seg attraktiv som godt voksen! Du er et godt forbilde der (selv om du altså er langt unna 50 foreløpig:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.