VI SOM IKKE REISER PÅ FERIE

Categories Hverdagen

kjæreste flor og fjære

Jeg sitter på kontoret, tygger lunsjen min og betrakter alle de fine bildene fra some. Andre sine ferier slår rett i trynet mitt og får meg til å innse at det er flere uker igjen til jeg kan ta fri, at det er fint vær ute, men langt ifra kjolevær, og at jeg er idømt å sitte her på kontoret og skrive. Fordi at jeg har en jobb. Fordi at jeg tjener pengene mine selv. Også fordi at jeg faktisk elsker å tjene penger og jobbe. Like mye som å bruke dem.
I år skal vi ikke reise. Det er veldig synd i oss. Datteren min kan ikke fortelle på skolen at hun har vært i utlandet og solet seg, badet i fancy basseng og koset seg på fortau restaurant. Det er veldig tragisk. Bra at datteren min blåser i dette like mye som meg.
Mannen har fortalt flere ganger at det kunne vært fint å leie ei hytte i Spania og kose oss, men i år er det andre ting på agendaen. Og det er helt greit. For oss alle. Jeg er glad for at han er ikke en reisefreak som mange andre som mener at ferien er ødelagt dersom man ikke har reist noen steder.  Det er fint å reise og det gjør vi, men dog meget sjeldent.
Norge er for vakkert land, jeg elsker Norge, elsker byen min og ikke trenger å reise. Jeg er lykkelig her jeg er. Før i tiden da jeg bodde i Harstad hadde jeg utrolig trang til å reise mye. Bare for å stikke av. Men nå koser jeg meg masse i min elskede by. Så nei. det er utrolig synd i oss som ikke skal reise i år heller.
Vi skal grille og drikke aperol på min nye veranda, skal ha deilige piknik i parken og på verdens vakreste Sola strand, vi skal spise masse is og gode middager ute, vi skal dra på fjelltur og våkne i telt i skogen til frisk luft og nydelig natur, vi skal bruke tiden på oss selv og ha late gode dager istedenfor stress på flyplassen eller i bilkø. Det er veldig synd i oss. Stakkars oss som ikke får reise.

Hva med dere?

 

 

signature lena

14 kommentarer

14 thoughts on “VI SOM IKKE REISER PÅ FERIE

  1. Ikke sant 😀 Veldig synd på oss 😀 Jeg skal på to campingplasser, gå tur i fjellet, og dra en liten tur til Bergen med Karidansen og treffe en annen bloggvenn. Ligge på hotell et par dager. Ellers skal jeg kose rumpa av meg i Oslo. Nyter å være her også jeg 🙂

  2. Jeg reiser ikke en meter ut av riket så lenge man løper en risiko for at det skal bli lock-down og full fres i løpet av ferien, slik at en tvinges i karantenehotell!..

  3. Norge er er vakkert land både å bo i og ha feire. Så, kos dere. Jeg og min mann skal være bare Norge. Mye fint å se I dette landet🥰

  4. Jeg holder meg i nærområdet i sommer og koser meg med besøk og små utflukter i nabolaget. Nyter sommeren på ettåringens premisser. Han har ingen glede av å reise langt uansett, så hvorfor utsette oss for alt det innebærer av stress og smitterisiko da?

  5. Det blir Norges ferie på oss også i år. Er så mye av mitt eget land jeg ikke har sett og opplevd enda. Reiser gjerne utenlands en gang iblandt (men ikke slik situasjonen er nå), men har nok flest Norgesferier.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.