VISSTE DU AT?

Categories Hverdagen

frokost

 

Det var Pannekakedag på tirsdag?

Jeg har gått glipp av den siden det var mye jobb og bursdag til frøkna. Men jeg må si at jeg ELSKER pannekaker!

Kanskje det er ikke så sunt, men det er så godt. Jeg tenker forresten å publisere sunn oppskrift på pannekaker, så den kommer her på bloggen ily våren 2023.

 

I hjemlandet kalles denne dagen for Maslennica, noe som betyr “Smørdagen”. Tradisjoner er å steke pannekaker med mye smør og diverse pålegg: kaviar, rømme, syltetøy, sukker og honning.

På denne dagen går man ut og aker, har snøballkrig og brenner figur av vinter, laget av papp, filler eller høy.

Så det er ganske gøy dag. Har du feiret Pannekakedagen?

 

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “VISSTE DU AT?

  1. Fikk servert pannekaker til middag da jeg kom hjem fra jobb på dagen som også kalles feitetirsdag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.