5 TING JEG IKKE VIL DELE PÅ BLOGGEN

Categories Hverdagen

jul

 

Dette er skikkelig upopulært, spesielt siden jeg er veldig ærlig blogger som skjuler ganske lite fra mine lesere. Men det finnes ting som jeg vil aldri skrive om her (aldri si aldri da, men hvert fall per dags dato).  Her kommer min liste og jeg håper å slippe å forholde meg til disse tema her.

 

Sex og samliv

Jeg vet at det er det som “selger” mest på bloggen, men det er ikke noe jeg er interessert i å dele akkurat nå. Jeg ønsker ikke heller å svare på spørsmål om min sivilstatus eller hvordan det går i forholdet, om jeg dater noen eller singel osv. Dette vil jeg holde for meg selv foreløpig. Det skjer flere ting her og jeg ønsker å holde dem for meg selv og ha privatlivet mitt privat. Jeg kommer ikke til å dele veldig mye av dette i tiden fremover, også fordi at det er ganske slitsomt å blande bloggen og privat. Jeg er her for å dele OM MEG, og det er MEG jeg ønsker det dere skal bli kjent med. Det kommer så klart noen fra min familie og venner i det omfanget de selv mener er komfortabelt å dele. Sexlivet mitt ønsket jeg aldri å diskutere her, så det blir slik fremover også.

 

Helse

Jeg delte mye om helse her før, men jeg fant ut at dette kan være triggende for mange av mine lesere. Så jeg ønsker ikke å skrive så mye om helsa mi her, bare fortelle hvordan det går. Jeg vet at åpenhet er veldig viktig, men man skal passe på hva man skriver. Jeg ser at flere får symptomer og diagnostiserer seg selv etter man leser blogger om sykdommer. Dette ønsker jeg ikke å bidra til. Nyttig info om generell helse, forebygging og fertilitet skal jeg fortsatt blogge om.

 

Kropp og Vekt

Jeg synes det er veldig mye rundt omkring om kropp og vekt, og disse tingene kan være utrolig triggende for flere. Jeg elsker å publisere fine bilder og vet at disse allerede kan legge kroppspress på noen. Derfor prøver jeg å legge ut all slags bilder, de uretusjerte og uten sminke også. Men skrive i tillegg om kropp og vekt dette ønsker jeg ikke. Du finner ikke slankemetoder og snakk om kroppsforbedring her. Ikke at jeg er imot dette, jeg bare synes det er altfor mye fokus på dette i samfunnet ellers.

 

Mine barn

Min datter ønsker absolutt ikke at jeg blogger om henne. Hun er nesten voksen og skal bli hørt. Jeg har mine egne meninger om barn på blogg og i sosiale media og kommer derfor ikke dele så mye, også om det blir flere barn på meg. Jeg har ikke tatt stilling enda angående eventuell graviditet og oppdateringer om dette. Det er et tema som kan være nyttig for voksne gravide, så derfor når det gjelder mitt svangerskap så kanskje jeg kommer til å dele, men ikke så mye av babyen. Alle barn har rett til privatliv.

 

Min jobb

Jeg er ansatt i offentlig sektor og kan derfor ikke blogge om jobben min. Dette er normalt og dette min måte å vise lojalitet til min leder og arbeidsplassen som i sin tur visste meg tillit ved å tilby meg denne jobben. Det irriterer meg en del at i Norge er det for altfor stor fokus på det man jobber med. Jeg sier her en gang til ( da det stadig kommer masse spørsmål om hva jeg jobber med) at min jobb har absolutt ingenting å gjøre med blogging, sosiale media, mote eller skjønnhet. Ikke med coaching heller. Jeg har samfunnsviktig godt betalt jobb som krever mye energi, tålmodighet og veldig høy utdannelse. Dette er jeg stolt av og det er mange ikke kobler til meg når de leser min blogg. Men jeg elsker å ikke bli plassert i noe sosialt bås, så det er veldig fint å være annerledes og meg selv her på bloggen.

 

Ja, sist men ikke minst: hva vil dere lese mer om her på bloggen?

 

Klem fra meg,

signature lena

2 kommentarer

2 thoughts on “5 TING JEG IKKE VIL DELE PÅ BLOGGEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.