5 TIPS FOR JULESTEMNING

Categories Hverdagen

jul

 

 

November bidrar ikke noe særlig til julestemning. Spesielt her på Vestlandet. Det regner og det sludder, det er mørkt, kaldt og vått. Nettene er lange og sola såvidt titter frem. Alt man vil er å legge seg og sove helt frem til Påske. Så man har det ikke mer gøy enn man lager det selv, og her kommer mine tips for julestemning.
Handle julegaver på forhånd
Flere av mine bekjente har handlet julegaver siden sommeren og opplever aldri julestress. Det er veldig mye stress i butikkene i desember. Tenk hvor deilig det er å ha alt klart og bare pakke og kose seg. Det blir mer julestemning av!
jul
Pynte huset i eget tempo
Det er ingen grunn med å stresse seg med pynting av huset. Dette i sin tid skaper stress. Det er veldig deilig å pynte i eget tempo og bare kose seg. Slik blir det mer julestemning av.
Høre på julesanger
Ingenting får i bedre humør enn julesanger. Det er koselig og det er gratis å høre på, så bare sett på og kos deg mens du pakker gaver eller pynter huset.
jul
Se på julefilmer
Det er deilig med romantiske julefilmer eller julekomedier. Jeg har bestemt meg for å se på en julefilm hver lørdag i advent. Det er bare deilig og koselig, ikke minst gir det mye julestemning.
Skriv et brev til julenissen
Det er utrolig koselig å skrive et brev til Julenissen. Du kan gjøre dette sammen med barna, eller alene, for seg selv. Dette gir masse julestemning og får deg til å føle deg som et barn igjen.

Hva er DITT beste tips for julestemning?

 

 

signature lena

 

Bilder: Reidar Årstad

 

 

Min Facebook

Min Matside

Min Instagram 

4 kommentarer

4 thoughts on “5 TIPS FOR JULESTEMNING

  1. Herlighet for noen vakre bilder da ❤ Mange gode tips Lena, jeg elsker julefilmer og det får meg i skikkelig julestemning. Nå foreløpig har jeg kjempet med meg selv til å IKKE se noen enda, men etter kommende helg blir det andre boller.

  2. Skrive julekort, drikke gløgg, kjøpe julekaffe og julete, bake småkaker, tenne adventslys, gå på julekonsert og ha adventskalender

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.