5 TIPS TIL STRESSFRI MORGEN

Categories Hverdagen

lenalykke sirkus renaa

 

 

God torsdag,

 

Det er morgen igjen og her er den ikke så stressfri som jeg skulle ønske. Men jeg mister ikke motet og her kommer det noen tips som jeg innfører her i huset for lettere hverdag og morgener med mindre stress. Her er min liste:

 

Sett vekkerklokka 15 minutter før

Det betyr kanskje ikke så mye, men det er utrolig hvor stor forskjell utgjør 15 minutter på morgenen. Dette er tid for å drikke kaffe, lese aviser, ta en liten yoga strekk osv. Prøv dette så du vil ikke angre.

 

Lag matpakke dagen før

Igjen, dette er noe jeg får til og jeg elsker dette! Alt er klart på morgenen og man slipper stress og tilfeldige matpakker. Det er veldig greit å lage frokost på forhånd også, for eksempel, overnattingsgrøt i kjøleskapet.

 

Bruk øyemaske/patcher

Jeg bruker dem hver morgen: man får freshere look veldig raskt uten å bruke for mye tid. Øyemasker finner du i de fleste butikker, jeg bruker med kollagen fra Normal (ikke reklame).

 

Legg frem klærne

Gjerne til hele familien, spesielt om du har barn som trenger masse ytterklær på morgenen. Det er ikke alltid jeg legger frem klærna, men jeg vet alltid hva jeg skal ha på meg og sjekker om klærna er i god stand. Jeg tenker ofte alternativt antrekk i tilfellet det skjer noe mens jeg sminker meg eller lager mat (sist mistet jeg foundation på hvitt jumpsuit rett før jeg skulle ut døra)

 

Sett på musikk 

Musikken reduserer stress og bidrar til at man blir mer våken. Sett på musikken og dans litt, så begynn med dagen!

 

Ha en fin dag!

 

 

 

signature lena

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “5 TIPS TIL STRESSFRI MORGEN

  1. Hmmm. Tror ikke dette fungere på meg 😱.

    Vekkes 15 min før, så lettlurt er jeg ikke 🤣.
    Å æ våkne stort sett av meg selv, før vekkeklokken.

    Lager jeg god matpakke, dagen før,, så spiser jeg den bare opp 🤣, på kvelden. Blir så fristet. Altfor glad i mat 😋.

    Øyemaske hindrer jo sikten, da blir jeg forsinket 🤣.

    Bruke jo di samme klærne som igår, uniform i begge jobbene mine. Heldige mæ 🤣.

    Musikk, nei da blir jeg stresset. Høre jo ikke tankene mine 🤣.

    Nei, spøk til side. Her må vel alle finne sin metode. Men tilstrekkelig med søvn, er nok den definitivt beste metoden for at morgenen skal bli lett.

    Jeg er vel et trippel A menneske, så har ingen problemer om morgenen 😊.
    Bobler over av energi, hver eneste morgen.

    Heldige mæ 👏

    Ha en fin natt 💤, da blir morgenen bra 👏

    1. Noen bobler på kvelden, noen bobler på morgenen. Syns ikke noen er heldig eller uheldig der. Jeg står opp før og begynte med yoga i 15 min hver morgen. Det er sykt deilig

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.