ER DET NØDVENDIG Å PYNTE MATEN DIN?

Categories Hverdagen

 

God torsdag <3

Jeg får mange kommentarer både her og på Instagram om at jeg pynter maten min så mye.  Hver måltid jeg har er veldig pyntet og fint.

Er det nødvendig å pynte maten sin så mye? Hvordan har du så god tid? Du har ikke mye å gjøre på du!

Det er slik (og så klart, folk som kommenterer ikke vet om sånne ting) at jeg ble født svak og prematur, og jeg hadde vansker og problemer med appetitt og mat da jeg var barn.

Jeg har alltid vært undervektig og hadde spisevansker (eller spiseforstyrrelser som det ville bli kalt nå).

Min snille mamma prøvde alt for å få mat i meg, og til slutt fant hun triks: jeg spiste godt maten som så fint og pyntet ut.

 

 

 

Hun jobbet og stod på. Hun laget smakfull, fargerike mat og serverte til meg på fine tallerker. Jeg fikk også fin dukkeservise, jeg husker den som i dag: den var blå med hvitt mønster.

Jeg lekte selv med denne servise og dette gjorde at jeg liker å lage mat den dagen i dag, og jeg spiser og ikke har spiseforstyrrelser.

Jeg har fortsatt en vane å pynte maten min. Da spiser jeg bedre.

Det er bra tips til alle som sliter med matlyst og spising: server maten pyntet og fin så får man mer matlyst.

Da har jeg fortalt noe veldig privat til dere, og håper dette bidrar til at flere forstår at av og til noe man gjør tjener man selv og ikke lages for å please andre eller skryte, eller få mer klikk.

Klem fra meg,

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “ER DET NØDVENDIG Å PYNTE MATEN DIN?

  1. Ja man får mer lyst på pen mat. Men så er det jo også mye finere på bilder, kos det også. Og hvor mye ekstra tid “koster det” liksom. Lurt synes jeg 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.