FASTELAVENS VIKTIGSTE DILEMMA

Categories Hverdagen

sandnes

 

Det er slik at Fastelaven ble litt glemt i går på grunn av Valentines og Morsdagen. Men men boller ble det allikevel ! Vi hadde en fantastisk lang og deilig frokost i går på Hotell Jæren og koset oss med nydelig bakst.
boller
frokost
Det som ble diskusjon rundt bordet var om fastelaven boller er best uten noe, eller med krem, eller både med krem og syltetøy. Jeg personlig prøver å la vær å spise mye bakst og derfor kan ikke ha min egen mening om dette. Men tror boller med både syltetøy og krem er aller beste.
Jeg fikk dilla på bakst btw så nå blir det masse andre boller 🙂 bokstavelig talt! Gleder meg til turer i vårvær med nystekte boller og hjemmebakt brød.

Hva er deres mening- fastelavens boller uten noe eller med krem? 

 

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “FASTELAVENS VIKTIGSTE DILEMMA

  1. Jeg syns fastelavens boller er best med krem. Baker også mine boller med makronmasse inni. Det syns jeg er godt.

  2. Forskjellen på fastelavnsboller og vanlige boller er kremen, så uten krem kan de ikke kalles fastelavnsboller. Syltetøy er optional. Jeg har sansen for svenskenes tradisjon med mandelmasse i tillegg til kremen (istedenfor syltetøy).

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.