GUTT ELLER JENTE?

Categories Mammalivet
tastaturheks
Pink or Blue?
I dag mens jeg drakk morgenkaffe så jeg på “gender reveal” på Instagram. Der ble mora veldig skuffet over at det kom rosa røyk fra røykbomben. Flere reagerte på hennes skuffelse. Det er visst ikke lov å ønske seg barn av bestemt kjønn.
Jeg for min del blir glad for et friskt barn uansett kjønn. Men det er fordi at jeg vet at barn er ikke prisgitt og at det er ikke sikkert at det blir flere på meg. Men jeg respekterer folk som ønsker seg barn av bestemt kjønn. Det kan være slik “hvit sorg” at man ikke får barn av det kjønnet man ønsket seg. Ja, kanskje dette høres veldig tåpelig ut, men det er fullt mulig.

Så hva synes dere? Er det lov å ønske seg barn av bestemt kjønn og vise frustrasjon dersom man er skuffet over kjønnet?

 

 

signature lena

11 kommentarer

11 thoughts on “GUTT ELLER JENTE?

  1. Jeg skjønner at det går an å ønske seg eller kanskje drømme om et bestemt kjønn, men tror at når det kommer til stykket og barnet kommer så spiller det liten/ingen rolle likevel. Man kan kanskje ikke styre sine ønsker og drømmer. Er likevel litt skeptisk til å vise fram for mye skuffelse og syns egentlig gender reveal parties er ganske rart og fremmer litt feil fokus.

  2. Vel ka ska man si.. lovt og ønske, men bli aldri rætt me mindre man e synsk og vet sånn som me mæ 🙂 Da vet man alt på forhånd og det kan vær både positivt og negativt på samme tid 🙂 Men og bli skuffa over kjønne man får syns æ va og ta hardt i.. skuffaenes me andre ord.. :-/

  3. For min del har alle samme verdi, samme hvilket kjønn det er. Men i enkelte land, f.eks. Kina, hvor de har ødelagt balansen, der kan jeg mer forstå det.

  4. Lov å ønske seg det ene eller det andre, men å bli skuffet fordi babyen man bærer på har “feil” kjønn, blir helt feil for meg. Det er ikke alle som får friske barn, eller barn i det hele tatt, som gjerne skulle ønske seg et friskt barn uansett kjønn.

    Hvis jeg hadde kunne bestemne ville jeg gjerne hatt flere jenter enn gutter, men det ble motsatt. Klart jeg ikke kan være skuffet over det, er jo tross alt så heldig at jeg ble mamma i det heke tatt, utgangspunktet tatt i betraktning.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.