HILSEN, GRINCH

Categories Hverdagen

høst

Nå er november her på døra og jeg vil gjerne nyte den siste høstmåneden. Jeg skal drikke varm te, samle høstløv og kose meg med varm genser ute i den friske luften. Jeg skal mate endene i parken og lage kanelsnurrer.
Jeg orker ikke å hoppe på jule galskap straks Halloween er ferdig. Ja, kall meg gjerne Grinch, men jeg gruer meg til jula. Slik jeg gjør hvert år. Det blir masse stress og sure miner hele desember istedenfor kos. Det vet jeg. Siden samfunnet vårt er lagt slik. Vi må rekke, rekke, rekke. Dette orker jeg ikke.
høst
For meg skal høsten få lov til å stå stille og spille seg ut til det siste, uten å måtte gi plass til vinteren før desember starter…
Ja, jeg skal fikse julekalendere og julegaver. Det skal jeg. Igjen, fordi at jeg orker ikke stress i desember. Men ikke noe desember greier her i november, nei.

Hva tenker dere å gjøre i november?

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “HILSEN, GRINCH

  1. November måned går til å komme skikkelig i gang med julegaver og kalendere, men ikke noe julepynt inn her heller før desember. Jeg liker heller ikke stress i desember, så liker at den førjulsmåneden er bare kos. Leit å lese at du gruer deg, det er trist.

    Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.