HVEM TAR VARE PÅ DEG?

Categories Hverdagen

lenalykke

Her kommer det dagens refleksjoner. Mange av oss er oppptatte av å ta vare på de rundt seg. Men er vi så flinke til å ta vare på oss selv?

Det er nemlig veldig viktig og det er noe som bør prioriteres høyest. Hvorfor tolkes det å ta vare på seg selv ofte som noe egoistisk? Hvis DU ikke tar vare på deg selv, hvem ellers kommer til å gjøre dette? Det er også vanskelig å ta vare på andre når du ikke sørget for å vare i sin beste form. Som det sies på flyreiser: først må du sette oksygenmaske på deg selv, og så hjelpe andre med dette.

 

Jeg må innrømme at i dag var jeg ikke så flink til å ta vare på meg selv. Eller, jeg dro ikke på trening fordi jeg var dårlig i magen, men istedenfor å legge meg ned og prioritere meg selv, fortsatte jeg å jobbe og rydde i huset, ordne små ting og sortere bildene. Kanskje var dette ikke så lurt? Derfor blir det en koselig kveld med film på senga snart.

 

Hva gjorde du i dag for å ta vare på deg selv?

 

Klem fra meg,

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.