JÆRENS PRINSESSE

Categories Hverdagen

jæren prinsesse

Nå er vi heldige med været på Jæren og jeg fikk glede til å “fange” kveldssol. Det er utrolig flott og jeg må innrømme at jeg elsker Jæren. Først da jeg skulle flytte hit for nesten seks år siden, ble jeg advart at det er utrolig kjedelig her og her bor det bare sau, kyr og bønder. Men det viste seg å ikke stemme.
Jæren har fantastisk natur som du aldri blir lei av: vakre hvite lange strender med isblått vann, friske enger med masse turstier som du kan bare gå og gå, og gå på, nyte en sommerkveld og frisk duft, du finner flere parker her og sykkelveier. Med andre ord, er Jæren helt fantastisk.
jæren prinsesse
Jæren minner meg om tettstedet fra min barndom. Der hvor min oldemor bodde. Med lune mørke kvelder, nydelig kveldssol, duften fra engene i tåke, lukten av kumøkk og nyklippet gress. Alt dette gjør meg glad og lykkelig som om jeg kom tilbake til barndommen min. Som om jeg er bare fem og skal snart høre besta fortelle et eventyr mens jeg drikker varm melk og hun greier håret mitt etter et bad før natta.

Har dere vært på Jæren? 

 

 

signature lena

8 kommentarer

8 thoughts on “JÆRENS PRINSESSE

  1. Nydelige bilder:) Jeg har bare kjørt forbi Jæren og det så veldig vakkert ut, men kjente meg igjen da du nevnte lukta..haha:) Det var nok bare et uheldig tidspunkt der bøndene nettopp hadde gjødslet. Vil likevel gjerne tilbake dit!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.