KRISE PÅ IKEA!

Categories Hverdagen
ikea
I går måtte jeg på Ikea bare. Jeg bruker å kjøpe gavekort der som julegave og jeg synes personlig at de har beste pepperkakene der. Da vi kom frem til Ikea oppdaget vi at det var tilbud- juletallerken for kun 149 kroner. Vi fikk kjempelyst på den og jeg spurte bestisen om han ville spise. Jada, det ville han, så vi bare gikk inn og bestilte juletallerken med ribbe, poteter, rødkål og medisterkaker.
Mens jeg satt og som vanlig tok selfie og matbilder, satt bestisen sine tenner i medisterkaker og oppdaget ganske raskt at kakene var ganske “rare”. Jeg skjønte ikke hvordan medisterkakene kan være “rare” da det er verdens vanligste og mest kjedelige kjøttkaker som smaker godt og nøytralt og passer til absolutt alt.
ikea
ikea
Men med en gang jeg tok en bit av såkalte medisterkake skjønte jeg hva dette dreide seg om. Dette var ikke noe medisterkaker, men veganske kaker som prøvde å virke som kjøtt. Uten hell vel å si. Rar konsistens, masse rare krydder og you name it. Dette var slettes ikke godt.
Jeg vil gratulere Ikea med å ødelegge juletallerken også. Fordi at første i køen var kjøttboller som Ikea var kjent for. De var nydelige med deilig saus. Nå er de bare rare og smaker ikke godt. De som smaker veggisboller på Ikea og mener at de smaker helt likt kjøttbollene må ta en corona test.
ikea
ikea
ikea
Så det var helt krise og vi fikk en liten ribbebit istedenfor en hel deilig juletallerken. Anbefales virkelig ikke, det er bedre å ta en ribbe tallerken.
Har dere smakt medisterkaker på Ikea?
signature lena

 

5 kommentarer

5 thoughts on “KRISE PÅ IKEA!

  1. Ha, ha, det står jo at det er plantebasert. Men jeg lover at om du hadde laget hjemmelaget vegisterkaker hadde det vært noe helt annet…

  2. Greit nok at det finnes veganske alternativ til kjøtt, nen ikke som eneste alternativ. En veganer eller vegerarianer ville jo aldri funnet på å kjøpe juletallerken med ribbe, så da kunne de servert tradisjonell juletallerken og en vegansk juletallerken.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.