LYKKELIG UTEN (FELLES) BARN?

Categories Mammalivet
boba tea sandnes
Jeg har gått og tenkt denne uke om hva skjer dersom det blir ikke barn på oss. Altså felles barn, fordi at et barn har jeg nå uansett og dette betyr at vi har et barn nå. Men frøken Irina er snart konfirmant og voksen om noen får år, så det betyr at det blir uten barn i huset videre.
For meg virket det alltid at det er helt umulig å ha lykkelig familie uten barn, men nå begynner jeg å venne meg til tanken. Da jeg studerte ved Berkeley halvt års studium om lykkefølelsen, ble det gjennomført statistikk der som viste at folk uten barn er mer lykkelige enn folk med barn. Det er mye glede og lykke med barn, men også mange utfordringer. Så jeg tror nok at det vil gå på et vis og vi kan finne mange gode ting å bruke livet på. Jeg er heller ikke barnløs så det blir barnebarna på oss. Selv om det blir nok sorg over noe vi ikke har fått.
Vil helst ikke ta stilling til dette her og nå, men alt går i livet tror jeg.

Hva er deres mening? Kan et par holde ut sammen uten felles barn?

signature lena
6 kommentarer

6 thoughts on “LYKKELIG UTEN (FELLES) BARN?

  1. Seff!!! Der det er kjærlighet er det lykke ❤️ Men hvis du ønsker barnebarn så er det vel greit å få flere barn? Altså for å øke oddsene for å bli BESTEMOR tenker jeg 😜

  2. Jeg kan svare deg, for jeg er et av parene uten barn 🙂 Det kommer nok helt an på det paret. Hvordan man er som type osv. Jeg og Hr Frodith har vært sammen i 23 år, uten barn. Det har vært mange utfordringer, som det er i alle forhold. Men ingen av dem har handlet om at vi ikke har barn. Det har vært andre greier. Men vi er fremdeles sammen vi 🙂 Jeg kunne ikke få. Jeg har heller ikke hatt noe STOR sorg over det, og livet har mye å by på som ikke handler om barn også. Så jeg tror at om du er glad i han, og han også synes det er greit uten et “eget” barn, så kommer dette til å gå fint 🙂

  3. Jeg kjenner et barnløs ektepar som har det så bra. Hun bruker heller å hjelpe til de som har barn, men har det vanskelig.
    Det er å være takknemlig på hva man har og ikke sorge på hva man ikke har er viktig 🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.