MINDRE MAS, TAKK

Categories Mammalivet

familie

Det jeg synes er blitt populært nå i alle sosiale media å fortelle hvor hardt det er å være foreldre og ha familie. Jeg prøver så godt jeg kan å være nøytral, men slipper ikke unna å føle meg veldig irritert over dette. Det finnes to årsaker til mine reaksjoner. Først er det at jeg ønsker meg gjerne familie og flere barn og det irriterer meg naturligvis at folk er så negative til det de har
Mange der ute sitter og misunner og skulle gitt mye for å ha det samme
Ja, det er ikke bare bare å oppdra et menneske, men det har vi gjort i tusen år og mer så hvorfor det er blitt så mye klaging det aner jeg ikke. Jeg har oppdratt et barn alene i over 14 år, og ja, det har vært beintøft, men så er det mange gode stunder som absolutt overveier for alle vanskeligheter.
familie
Så neste årsaken er at familielivet snakkes så ned nå til dags. Det er jo normalt, fullstendig normalt  å ha familie. Mennesker er egentlig flokkdyr og vi har hatt familielivet også i tusenvis av år. Plutselig ble det et ork. Hvorfor? Det vet jeg ikke. Javisst må du gjøre noe når du har familie.
familie
Når du er alene slipper du gjøre noe, men du lever jo fortsatt og gjør andre ting. Kjøper du bil må du på service, polere og vaske den, reparere og bruke penger på den. Ingen står og klager på bil (unntatt MDG da). Får du deg en katt må du mate katten, lufte den, ta den med til veterinær og gjør alt som omsorgsoppgavene innebærer.
Jeg kjenner ingen som klager på hvor tungt det er å ha en katt, eller hund. Hvorfor er det så mye mas og klaging over familie og barn?
I Norge er det hele 40 prosent (smak på dette tallet!!) enslige folk som bor ALENE. Er det positivt for samfunnet? Det vet jeg ikke, men jeg vet veldig godt at ensomhet har blitt et problem her i moderne samfunn. Så det å snakke ned på familielivet er kanskje ikke så lurt?

Hva er deres mening?

 

signature lena

 

@Bildene er laget med Canva
4 kommentarer

4 thoughts on “MINDRE MAS, TAKK

  1. Haha.. enig Lena! Da spesielt siste setningene. Jeg undrer meg stadig over at foreldre bruker barn som unnskyldninger for alt, har ikke tid pga barna, her i Norge har man i snitt 1,5 barn. Da må jeg stille meg beundrende til mine besteforeldre på ene siden av familien som fikk 8 barn og på den andre siden fikk de 7. Altså alle disse barna likevel hadde de gårder med dyr, fiske og sjøfart, hadde omgang med venner og familie og oppå det hadde de tid til ganske mye sengekos også tydeligvis 😂 Der hadde du familieverdier 😜👍🏾

    1. Lol. Kravene økte jo skyhøyt også, men allikevel. For et mas. Meg som er voksen og klar og har all verdens tid til familie med litt gamle egg er sykt irritert 😜

  2. Jeg er helt enig.. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal klages så mye på unger og familieliv.. Jeg er enslig pr i dag, men min sønn er godt voksen nå. Men jeg skulle gjerne hatt en familie jeg kunne tilhøre.. Begynner å lure på om det er en ny trend, bare for at de som klager skal få oppmerksomhet? Irriterende er det i alle fall..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.