RARE LØRDAG

Categories Hverdagen

lenalykke

 

God lørdag,

 

Jeg våknet klokka 4:30 i dag og fikk ikke sove. Det var veldig varmt på rommet og jeg fikk ukoselig melding fra posten. Jeg har nettopp solgt brukte klær på Tise med at kjøperen betaler frakt. Men så tok jeg feil av mål på pakken og derfor må jeg betale nå mer enn det jeg tjente på salget. Dette var jo “bisniss” sin det. Så sloknet jeg igjen klokka 06:00 og ikke klarte å våkne før 09:00. Fra 9 til 10 satt jeg på Facebook og grøsset over det som skjer i verden og Oslo. Svarte på mange stygge kommentarer fra galne folk som er mot abort og for å drepe homofile. Måtte slette ei slik fra min Face, og da var jeg klar for å dra til Stavanger.

 

 

kaffe

 

lenalykke

 

I Stavanger ville jeg slappe skikkelig av med god kaffe på Espresso House, men det ble igjen en gedigen skuffelse. Jeg lastet ned app som kunne gi meg rabatt på første kaffe. Der valgte jeg matcha kaffe som så veldig fancy ut. Jeg også krysset av for å “spise inne”, noe som koster mer og innebærer at kaffen vil bli servert i fin kopp med noe pynt oppi. Da jeg kom til disken oppdaget jeg at kaffen ble servert i en pappkopp og så ut som grønne gugga. Jeg spurte kaffe dame om hun kunne lage ny kaffe i en kopp. Siden jeg betalte for dette. Damen ble veldig sur, selv om det var ikke mange kunder der. Hun sa at hun kan helle gugga i koppen og thats it. Jeg insisterte på en fin kaffe. Det hele endte med at jeg stod der og ventet mens hun laget ny kaffe og snakket med sine kollegaer som kikket på meg, hvisket og lo. Jeg tror jeg vil velge Starbucks i fremtiden siden der er det mye mer hyggelig betjening.

 

Derfor ble dagen ganske rar med mye negativt som skjedde, men la det bli mine verste bekymringer. Jeg gikk en liten tur til Breiavatnet og nøt sol og varme ellers.

 

Hvordan ble din lørdag?

 

signature lena

11 kommentarer

11 thoughts on “RARE LØRDAG

  1. Går aldri på Espresso House mer, alltid kalde kaker, jeg mener OPPTINTE…Ikke akkurat kafe-standard spør du meg. Minner mer om 7-11 liksom eller noe enda dårligere.

  2. Jeg skremmes også av de holdningene som er i samfunnet. Når har noen tatt skade av at folk elsker den de vil? Det er mye som skjer på en gang nå. USA skremmer meg enda mer. Enkelte feminister tar til orde for sex-streik. Men det er jo det disse konservative vil, at kvinner skal vente til ekteskapet. Så uansett hva så er det noe som spiller rett i armene på de konservative. Det føles håpløst. Jeg er bekymret for at dette bare er begynnelsen…

  3. Mye trist som skjer i verden og Norge.. <3 Dumt du ikke tjente noe på det salget da..men da lærte du kanskje noe til neste gang.. og måler riktig ! Jeg hverken kjøper eller selger noe på nett… Veldig fine sommerlige bilder her da.. og klart man vil ha en kaffe som ser innbydende ut… <3

  4. Dageen i går ble ganske spesiell for mange etter det som skjedde i Oslo natt til i går. Veldig kjedelig opplevelse du hadde på Espresso House. Ufin betjening! Min lørdag bragte meg sol, varme og donuts 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.