SKUDDÅRSDAGEN

Categories Hverdagen

lenalykke

 

Gratulerer alle oss sammen med skuddårsdagen <3

 

Det er koselig med en ekstra dag (synes jeg, mange synes ikke det fordi vinteren forlenges).

Det er dagen når det er faktisk “lovt” for damer å fri. Egentlig er det lovt alle dager, men jeg synes det er ekstra søt at det finnes slik tradisjon.

Tradisjonen kommer fra Irland hvor det var lovt for damer å fri 29.02 en gang hver 4. år. Mannen som svarte “nei” måtte kjøpe 12 par hansker til damen: ett par for hver måned i året slik at hun kunne skjule at hun ikke har ring på fingeren.

Jeg synes det er veldig søt at damer kan fri også. Jeg har gjort det i 2020 og synes dette var veldig gøy.

Jeg gjorde det på spøk jo, der jeg puttet nøkkelring i boksen og latet som om det var en ekte ring. Det var veldig gøy å se ansiktet hans (jeg får ikke dele hele historien her fordi vi ble enige om at jeg fjerner alle bilder og info fra bloggen).

 

frieriet
Fin forlovelsesring

 

frieriet
Som egentlig er ..nøkkelring

Det jeg vil si- tør å ta sjanser folkens, dette koster deg faktisk ikke noe. Om jeg vil gjøre det igjen? Vet ikke, kanskje. Jeg er utrolig åpen person som vil aldri slutte å tro på kjærlighet.

Ellers, hva er planer for dagen hos de fleste? Her er det jobb og hjemmekontor og kanskje trening.

Klem fra meg,

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.